Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-10-31

Bitchmode - ON

Jag tänker inte längre sitta och vrida och vända på varje ord jag publicerar på internet i rädsla av vad andra kommer tycka, säga eller känna.

Newsflash: Om du inte tycker om det du läser. LÄS INTE VIDARE!

Varför jag varit dålig med uppdaterandet på bloggen har många olika anledningar, men den största är att motivationen försvann när jag fick höra att jag "nog får ta och utelämna vissa saker, så man slipper onödigt tjafs". Fuck you.....!

Aldrig i helvete tänker jag bli tyst om var jag känner att jag vill få sagt och vad jag vill uttrycka om mitt liv.

Tänkte fram tills nyss stänga ner den här bloggen och öppna en ny anonym bara för att slippa skiten. Men nej, nu tänker jag istället trotsa på rent jävelskap och fortsätta som innan. Med bilder på mig i underkläder om jag vill, prat och tjat om onödiga saker. Gnäll på orättvisor. Självömkande texter om vad jag önskar vore annorlunda. Peppande texter om vad jag tycker är bra och roligt.
Eller bara små anekdoter om saker som pågår i min vardag.

Jag har fått höra tidigare av läsare att de tycker om att se att jag är en helt vanlig tjej som inte tränar eller jobbar ihjäl mig som nån jäkla robot utan är mänsklig, känslig och skör precis som vem som helst.

Att en vanlig tjej som inte hymlar med att hon vill vara bekväm och lat, faktiskt kan lyckas åstadkomma denna viktnedgång.
Det var ju vad som var tanken från början med bloggen. Att skriva för min egna motivations skull och för andras inspiration.

Så om du inte gillar något du läser här eller ser på någon bild. Sluta grina och läs nån annan blogg istället. Jag är trött på allt jävla fegt tjafs.

Nej jag är inte bitter. Jag är en bitch.

4 kommentarer:

  1. Keep doing what you are doing! Because you are doing it GOOOOOOOOOD!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt!!! Har saknat dina lite längre inlägg! Skriv på skriv på! (=

    Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Första gången jag kikar in och jag säger bara kör på!
    Jag har precis startat min viktresa och viktblogg och jag är säker på att jag kommer finna inspiration här. Jag ser ju att du har kunnat! Bra jobbat =)

    SvaraRadera
  4. suzan: aw yeah!

    divan: danke!

    Nanni: tack! jag skaaaa!

    Barbamamman: Hoppas du trivs här! =) Välkommen!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!