Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-10-04

Latmasken bekänner färg

Jag klarade inte av mina träningsmål för September... jag ville så gärna, men har inte funnit tid alls då livet stått på ända...
men däremot så var träningsfrekvensen bra mycket bättre än Augusti då det bara blev TRE träningstillfällen! <- LATMASK!

Sååååå hur blir Oktober för er?!

Själv ska jag nu skriva upp ett månadsschema som fungerar nu när jag ÄNTLIGEN börjar få ordning på livet igen. Ska bara flytta lite först... För tredje gången sedan i Mars.

Denna gång bär det av mot Uppsala län. Hem till päronen igen, efter 7år som utflugen och mer eller mindre självständig.

Varför?! undrar många. Det är ju inte direkt vanligt att man efter 7år "hemifrån" längtar till föräldrarna och flyttar tillbaka....

Svaret är kort och mycket enkelt, eller långt och komplicerat.

Kort och enkelt: Samvetet och studieekonomin övertalade mig.

Långt och komplicerat: Samvetet = privata orsaker. Studieekonomin = En lång utläggning om hur muppiga CSN är skulle jag kunna skriva här och välja att vältra mig i negativa tankar om hur idiotiska de är på denna statliga myndighet som inte förstår att jag behöver pengar varje månad precis som de själva. Eller så struntar jag i det och löser problemet och skriver eventuellt senare om CSN. Men det får bli ett annat forum för debattinlägg.

Bloggen är tänkt som tränings- och viktblogg, men när livet kommit i vägen, så har jag tappat fokus. Och med målvikten nådd och sedan länge passerad så försvann motivationen en aning.

Men nu ska det bli andra bullar! En ny header är under konstruktionsstadiet, och en ny design. För att få igång bloggen som den är tänkt, och för att göra den mer förståelig och lättillgänglig för er tappra små läsare som hängt er kvar!

Tips på header eller design som ni tycker passar mig och bloggtemat är mycket välkomna både per kommentar eller per mail.

Och ni som är lite kreativa av er får gärna knåpa ihop en header åt mig så jag får tips och idéer, och kanske t.o.m väljer en av dem med er tillåtelse såklart!

PUSSEGULL alla krigare där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!