Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-09-28

Extra lång?

Om du vill ha brallorna som funkar även fast du är över 175cm lång så är tips på detta:
Levi's.. Dock dyrt oftast.
Kappahl.. Sämre kvalitet, halvtråkiga modeller, men billigt och även i större storlekar.
Lindex.. Som ovan fast lite roligare modeller.
Cubus.. Halvbra kvalitet på jeansen. Billigt! Men inte över storlek 42 tyvärr.

Helt kört är det på H&M om de inte har nån modell med extra långa ben just då. Men storlekarna är fan lite underliga där. Jag har Small, 36 eller 38 i brallorna annars men där måste jag köpa storlek 44.!

I övrigt har jag nog inte så jättebra tips. Är inte så mycket av en fashionista utan köper bara kläder när jag verkligen behöver, och drar mig gärna till rea eller billiga klädkedjor.

Vafan, kan ju inte shoppa bara för att jag vill när jag är fattig student. Får knappt ett öre över ändå när hyra, räkningar och mat är betalt. Så jag får nog vänta med mina diva-ambitioner tills jag blivit pampig fastighetsmogul. Fast då är jag nog gammal, fet och ful istället... Så då spelar det ju ingen roll ändå. ;)

1 kommentar:

  1. Jag är knappast någon fashionasta heller, men jag vill gärna ha byxor som är långa nog!

    Tack!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!