Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-05-21

Och vinnaren är

Och vinnaren är:




Vem är hon?
Linnéa är en tjej, något år yngre än mig, som började sin viktresa i samma veva som jag. Men nästan samma utgångspunkt i både vikt och längd.


Vi hade båda sambo sedan några år tillbaka, och vi träffades första gången för att fika på Tully's på Söder i Sthlm. "Klick"?


Samma humor, liknande värderingar, båda ärliga och öppna.
Hon är även den enda som fått mig att våga gå och se en renodlad skräckfilm på bio. (Paranormal Activity) Vilken också resulterade i flera veckors mardrömmar. Men ååååå så värt det!

Skillnaden då?


Inte mycket..
Skillnaden idag?

Hon är gravid i 24:e veckan!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

(Linnéa skickade en hälsning från sig själv, med denna bild på ett av sina inlägg i hennes blogg. Och tyckte redan i vecka 22 av graviditeten att hon blivit otymplig! Hujeda mig.)

I samma veva som jag blev singel och flyttade från ena sidan av Stockholm, till den andra, så bestämde Linnéa och hennes Johnny att de skulle skapa ett nytt bo med deras kommande Elliot i Göteborg!

(Min sorg, deras lycka?)

Linnéas blogg handlar inte längre om att gå ner i vikt, utan om att gå upp i vikt. =)
Och hon skriver om graviditeten och hormonkaoset med underbar humor och distans till stundens allvar, utan att helt tappa fotfästet.

Om du ledsnat på gravidbloggar, eller bara tröttnat på att så få bloggar är värda att läsa, så ta ändå en titt till Linnéa. Och jag garanterar dig minst ett skratt, leende, eller begrundande över livets mirakel.



(Linnéa... ett mail kommer snart lastat med info om beställning av tavla och lite annat smått och gott.)

1 kommentar:

  1. Va!? Är det sant, hurra! Och vad fint du har skrivit om mig, blir alldeles rörd :)

    Johnny har varit borta hela veckan och jag har legat med täcket under hakan och tänkt på den där paranormal activity... Det är lite sjukligt att jag inte kan släppa det där, för SÅ läskig var den väl inte..?

    Vi kanske kan gå och se den där the human centipede istället, så får jag nått nytt att oja mig om? :D

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!