Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-05-15

Hallelujah

Hallelujah med Leonard Cohen har ju blivit allas "speciella" sång den senaste tiden...
vilken inte är konstigt för den är oerhört vacker.

Och när man som jag precis förlorat någon man älskat djupare än någon, så är det vara en version som duger.

Och det är DEN HÄR.

Jag förbannar mig själv för min egna sorg. Men livet går vidare. Med eller utan dig...

"...it's not a cry that you'll hear at night, it's not somebody who's seen the light, it's a cold and it's a broken Hallelujah..."

2 kommentarer:

  1. Jag får mina kicks av Jeff Buckleys variant, han låter så skör ensam med sin gitarr... Johnny får spela den på min begravning. Han gillar Rufus Wainwrights version med piano och texten "the holy duck was moving too"

    http://www.youtube.com/watch?v=HKnxmkOAj88

    SvaraRadera
  2. Jeff Buckley's version är oxå bra

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!