Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-03-10

Om sinnena

Idag är en dag fylld av sinnesintryck. Och jag tänker bara ge mig hän och låta allt komma.
Kanske ger inspiration till en ny tavla?

Solen värmer så skönt mot huden, snön bländar. Om jag blundar färgas ögonlocken röda inifrån av solljuset utanför... Nine Inch Nails i lurarna. Trent Reznors, kanske inte så klassiskt, vackra röst har alltid berört mig in i själen. Det raspiga i rösten som vittnar om livserfarenhet och tvivelaktiga val i livet. De lite skitiga bakgrundsljuden... var det ett oljefat? Eller var det någon som slängde något mot ett stängsel? Det spelar ingen roll, kan jag konstatera och bara låta intrycken fylla mig.

Trots den melankoliska texten som innehåller frasen "Why do you get all the love in the world" så känner jag mig fylld av kärlek. Kärlek till livet, till Fredrik som sysslar med underhåll på sin innefrusna båt och väntar på att isen ska släppa till våren. Kärlek till katterna som tröstar mig när det känns svårt och söker min värme när temperaturen sjunker om natten.

När folk omkring försöker fylla sin omgivning med negativ energi genom gnäll, tjat och ältande av gammalt, så lyckas jag äntligen skjuta det ifrån mig.
Jag är stark och klarar vad jag än tar mig för. Ensam är stark, men flockmedlem är trygg?
Jag behöver inte längre tryggheten, och det är en sån otrolig befrielse!

Slå dig fri, blomstra!

Känner ni inte vårkänslorna?

2 kommentarer:

  1. sv: Vad kul att få höra ifrån dig igen :)
    Mycket fint inlägg du skrev, jag älskar våren när alla blir kvittifierade (kära) och speciellt den härliga känslan man får utav att ta ett djupt andetag samtidigt som man blundar för att man har solen i ögonen.

    Jag kommer inte lägga ut en monolog för alla mina åsikter kring vad du gav mig till svar, jag har inte själv bestämt mig i allt och tycker att det är modigt av dig att du verkar så självsäker i dina svar.
    Det finns inget medicinskt skäl till att stilisera sig för att byta kön, det är bara en lagstiftning som finns.

    SvaraRadera
  2. Kunde du hänga med på poledance? =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!