Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-03-14

Bilder ur mitt kaotiska liv?

Sedan jag flyttade ut till Värmdö har folk, som inte bott här, sagt att det är en rikemans-kommun. Till viss del ja.. Och en hel del "kändisar" har sina sommarställen här. Men allt är ju inte guld och gröna skogar... men det är antagligen annorlunda mot vad andra är vana vid.


_____________________________

Berth Milton (porr-kungen som nu bor i Barcelona), ägde/äger detta hus.
och folk säger han har stålar?
Välkommen till rika Värmdö, här kostar det här rucklet c:a 9 miljoner kronor.
(Och det har inte alls med att göra att det tillkommer 4 hektar orörd och ostörd mark precis vid havets brant, med egen naturlig sandstrand och privat väg och skog och 423 stycker myrstackar)



_______________________________________________



Fredi brukade jobba på de här båtarna innan han började på Skärgårdsgrus. Då var han bara en liten ljungman och senare lättmatros... Idag är jag så stolt över min Skeppare.




___________________________________________



Vårtecken i Vinterhamn!


____________________________________________


Hallå!?! Varför fick inte HAN parkeringsböter?!



Note to alla med fritidsbåt: "Stäng luckan i fören. Annars regnar det in."
(Tur att isen är utanför, kan bli kallt att sova över i båten annars)


-----------------------------------------


Sessan spelar död när husse kommer nära.
(han luktar illa antagligen. Tur att jag är täppt)


__________________________________


Jag var så stolt en dag, kände mig smal och stark och snygg...



Sen kom slynan och förstörde allting.
Och fanskapet har inte tränat på FYRA JÄVLA ÅR!!!

___________________________



Vi utövar den här spartanska inredningsstilen, kliniskt rena färger och inte för mycket mönster eller för många kuddar... osv osv. Syns inte det?

(ja, kudden med Pippi Långstrump är min sida)

__________________________________



Såhär sitter mina nyinköpta Treggings och ett av mina nya linnen från HM.
Treggings strl 42, och linne i strl M. =)




___________________________________



Ytterligare ett vårtecken är väl att katterna börjar sola?



Och när Curry ätit hårsnoddar och matte blivit lite sur och börjat skälla på honom, så har han lärt sig precis hur man smälter hennes hjärta och får en puss istället för skäll.

(notera den urgulliga svansen kring tassarna)

4 kommentarer:

  1. FASEN vilka snygga bilder! (De flesta iaf, jag skulle då inte vilja bo i det där rucklet) ;)

    Och SHIIIIIT vad smal och snygg du är! Riktigt jävla bra jobbat!
    var stolt över dig själv, annars blir jag sur!
    Du har all rätt i världen att känna dig stark och smal!!!

    ta hand om dig tjejen! :)

    SvaraRadera
  2. åh du har ju sånnadära jätteläskiga katter. åh.

    jag gillar förresten hur fettet blir till roliga utbuktningar. fniss.

    men du, du är snygg, smal och stark.
    det såg jag allt på ditt kort.

    SvaraRadera
  3. Sanna: tack! Gulle du! Ja jag är stolt, men det är jävligt orättvist när sambon lyckas hålla sig vältränad och smal och ändå käka en massa skit från mcdonalds och öl nästan varje helg... =(
    Kim: Katterna är inte så läskiga, den ena är hårig och bitch (som en annan) och den andra naken och varm och söt och lite korkad. (Som jag efter rakning förutom det där med varm)
    Och fett som ger roliga utbuktningar har man haft sin beskärda del av. ALDRIG MER IGEN! =)
    Snygg smal och stark. Det ska nog bli nya headern till bloggen tror jag. För om du säger att det är så så tror jag på det. Eftersom allt du säger är lag.

    PUSS PÅ ER BÅDA FÖR ATT NI ÄR SÅ GULLIGA!

    SvaraRadera
  4. Lilla A: Det är där man redigerar inlägg under fliken "anpassa" om jag inte missminner mig. Så står det innan Reaktioner, men det kan man ändra själv.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!