Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-01-20

Överdrivet dravel för att försöka låta roligare än vad jag är.

Om jag kunde sova lite bättre på nätterna kanske jag inte skulle känna mig som enpåse bajs på mornarna?
I kväll blir det tidigt i säng. Ensam... eller ja, katten lägger sig oftast på min mage och nattar mig en stund. Det är jobbigt att längta efter nattens stundande sömn när klockan knappt är kristerlig ännu.

Åtta. Vilken skittid. Har jobbat i en timme, fortfarande inte vaknat trots tre koppar kaffe.
Om en timme är det förmiddagsfika, och morgonmöte. Ett morgonmöte där inget vettigt sägs utan det är ett ständigt höggljutt myller med utbyte av diverse rövarhistorier.

Chefen berättar om när han var rånar-misstänkt, och den andra gången då polisen ville storma hans lägenhet efter att han hade haft span på sig. Jag skrattar. Men fattar inte så mycket hur försvarsmakten kan "tappa bort" vapen som egentligen inte är särskilt borttappade och kommer inte med smartare kommentarer än något i stil med. "Hah... coolt."

Jag känner mig riktigt dum i huvet idag. Ungefär lika dum och trög som man blir efter en fet joint. Detta uttalande baserar sig självklart enbart på hörsägen och myter och är inget man själv upplevt......................... isch.

Någon annan gör obscena uttalanden om sprut på magen och juckar lite i luften.
Han fattade inte själv att han gick över gränsen, men alla skrattar för artigheten och arbetssämjans skull. Men går sen iväg i sina interna små grupper och snackar skit.

som det ska vara på en normal arbetsplats där människor och kärringar jobbar alltså.

JA. Människor och kärringar är TVÅ HELT SKILDA SAKER.!!

För en människa är antingen kvinna eller man. Men någelunda vettig.
En kärring är det ovanstånde fast utan vettig-delen inräknad. Snarare som en pårökt människa som inte behöver en joint för att vara lika dum som en pårökt. Typ... du fattar.

Sitter och försöker motivera mig själv till att fortsätta sammanställa all energi-statisktik från 2009, och spyr fiktivt över alla papper. Man får väl tänka positivt antar jag.

Eller nej, det är jag för trött för.

Så..... skit på'rej så få'ru randiga ben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!