Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-12-31

Sista 2009?

Jag lovar att komma med en årskrönika EFTER nyår. Men idag är det STRESS på schemat.

Fredi är iväg och möter upp sin syster Malin (<3) som ska var här ikväll ihop med sin pojkvän/Fredis vän. Det ska inväntas två Göteborgare. Varav den ena är spritt språngande GAAAAALEN. Jäkla Märda.... Går fan inte att lita på göteborgare.... ;)
Hans tjej är också med.

Det ska börja lagas mat. tre rätters. Chevré på bruchetta till förrätt... på ruccola-bädd.
Varmrätt blir ungsstekt fläskfile på en bädd av cocktail-tomater och olivolja. Med Whiskey-sås till och potatismos med färska örter.
Efterrätten blir Pannacotta med Hallon och passionsfrukt.
Pannacottan står redan i kylen och väntar på att stelna. Så den behöver jag inte oroa mig för iaf. =)

Sen ska det bäras av in till stora staden för nån fancy-pancy fest på Magenta, arrangerat av Sturecompagniet. (brats-fest?) Kläder har inhandlats för att inte vara HELT utanför.

Och någonstans i det här ska jag ha tid att byta om/sminka mig/duscha/raka benen....
Och eftersom jag är tjej + har en bokstavskombination OCh är tidsoptimist, så kommer jag påbörja detta en halvtimme innan avgång, trots att jag behöver TRE timmar på mig. För jag ska ju även fixa håret för en gångs skull.

Jaja. Det ska iaf inte bidras med miljögifter i form av raketjävlar i år. Nej... tycker det är vackert men onödigt. Och tycker synd om alla hundar som ligger under soffan och skakar i ren skräck när det börjar skjutas med pangare överallt.

Gott nytt år älskade vänner!!

Vi ses på andra sidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!