Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-12-06

Om ungjävlar

Galet mycket nysande här hemma idag. Har druckit GreenTea med lite citron och honung, för att kurera mig själv. Myser i raggsockor eller barfota om vartannat. Kroppen vägrar att ha en jämn temperatur, föredrar nästan feber framför det här. Men bara nästan. Ska inte önska för mycket nu... då får jag väl äta upp det tusenfalt sen.

Har för andra natten i rad drömt att jag föder trillingar... Alla ser ut som gamla gubbar typ Benjamin Button.
Dags att lirka på asken med Valerina Natt?

Är väldigt glad idag över att jag inte skaffat barn ännu. Gillar inte tanken på att bo i en lägenhet med ungar. Speciellt inte nu när jag hört grannens, ursäkta uttrycket, skitunge som har grinat hela nätterna och dagarna igenom.
Antingen är ungen gravt autistisk och tycker inte om när vädret skiftar.. eller så har ungen panikångest och behöver elchocker eller liknande.
Men mest av allt tror jag på bristfälligt föräldraskap. Föräldrar idag (inte alla) är så jävla mesiga när det kommer till att säga till sina ungar på skarpen. Att sätta klara regler för sina barn verkar vara en omöjlighet.
Jag märker det speciellt på stadsbussen på morgonen när jag såsar mig iväg till skolan.
Morsorna säger inte ens till ungen om den börjar slå henne i ansiktet. Och om de säger till så låter de så mesiga att t.o.m en Chihuahua skulle känna sig dominant över henne.

Nej, nu har jag ruttnat av att lyssna på grannungens skrikande... Notera att det här är FEMTE dagen i rad nu! Så det blir till att sätta på lite musik.

Vad sägs om Infected Mushroom? Eller lite Sphongle?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!