Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-11-15

varför märks inte en minskning på 25kg?

Fredi sitter och spelar Oblivion på tv-spel (evig ungdom?), jag sitter här med datorn i knät och kollar runt lite, skriver mail, planerar nästa vecka, läser det som läsas bör och gäspar.
katten ligger bredvit ihopkrullad likt en kanelbulle och snarkar lika högt som Ivar 84år som somnat på rygg..
En söndag som är vad den bör vara... tyst, lugn och lat.

Imorgon blir det gymmet för fulla muggar! Jag har med all säkerhet gått upp i vikt under den här veckan och så vill vi inte ha det.

Schema för kommande vecka:

Måndag:
Skola - ledig dag, skriva hemuppsats, Byggteknik
Träning - Magnus Program, 1½h, + 1h kondition.
Övrigt - ?

Tisdag:
Skola - Cad-kurs påbörjas på förmiddagen. Sanitet på EM, men inte med då.
Träning - BodyBalance ihop med Tina på EM.
Övrigt - Första mötet ang. utredningen.

Onsdag:
Skola - Byggteknik EM
Träning - Ev. BodyPump på kvällen
Övrigt - ?

Torsdag:
Skola - Datakunskap med irländaren
Träning - BodyBalance på kvällen ihop med Tina.
Övrigt - Simma?

Fredag:
Skola - Byggteknik hela dagen
Träning - vilodag
Övrigt - Eventuellt fira svärmor och svåger i Stavsnäs.

Lördag:
Träning - BodyBalance på morgonen
Övrigt - Plugga

Söndag:
Latmask

----------------------------------------------------------------------------------------------

Fettet ska bort nu en gång för alla. Oavsett vad jag hittar på, eller hur ont det kommer göra på vägen. Men nu är jag less! Trots att jag minskat nästan 25kg, så har jag bara gått ner EN storlek i kläder!!! Japp, ni hörde rätt! Jag är ganska besviken över det, och undrar hur fan det kan komma sig. Det bara till en viss gräns man kan skylla på att man är stor i grunden och lång.
Visst 182cm och breda axlar är inte litet... Men vafan! 25kg borde väl märkas lite mer i kläderna?

4 kommentarer:

  1. Man tycker ju att det ska märkas mer, men.. jag hade nästan samma resultat. Lyckades gå ner 17kg förut, och det var också bara EN enda storlek jag gick ner. Nu när jag gått upp sju av de kilona igen så har jag gått upp den storleken igen på nederdelarna.. Blö.

    Kanske är svårare att tappa storlekar ju längre man är om man är tjej? Känns ju i alla fall som att det syns och märks så mycket mer på de kortare människorna när de går ner i vikt. Orättvist!

    SvaraRadera
  2. ibland önskar man att man hade varit 165cm lång och vägt 50kg... men det kommer aldrig att hända om vi inte kapar benen på mig. Men å andra sidan så är det inte kilona jag är ute efter, utan storlekarna. blir så jävla lack över att det inte märks mer!

    SvaraRadera
  3. Den önskan är iaf inget jag delar faktiskt. :) Tur för mig! Men ja.. jävla storlekar. Jag hoppas och antar att det kommer, tids nog? Kanske hinner gå ner till 50kg (då jag är 76år gammal) och lyckas klämma mig i en storlek 40 då? Heh.

    SvaraRadera
  4. haha... tänker likadant. kanske jag lyckas klämma på mig en strl 42 i liksvepning när det är dags.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!