Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-10-31

Studiedisciplin som liknar Waynes


Tänkte att den här lördagen skulle vara en duktig pluggar-dag.

Vaknade på tok försent för att kunna ta mig till gymmet och det efterlängtade BodyBalance-passet. Satte på kaffebryggaren, insåg försent att jag stod naken i mitt kök på nedre botten och fortfarande inte har persienner i mina fönster, när jag såg en kvinna med en stor hund på gångvägen utanför som stirrade in i mitt kök. Min första impuls var att skaka lite på fläskpattarna åt hennes håll, men det lät jag bli. Hon kanske är en granne. Vad vet jag.

Började klä på mig lite random tyger ifrån den sedan länge torkade tvätten på tvättställningen och funderade på om jag skulle vika den och starta en ny maskin. Men nä... orkar inte. Så jag tog ett par strumpor som inte matchar på fötterna, ett par trosor och ett linne. Inte lika naket som innan..

Tittade mot matte-boken och kom på att jag ville ha kaffe.
Kände på termosen om Fredi lämnat något till mig innan han stack och snickrade... det hade han gjort. Men det var kallt nu. Äsch... det är fortfarande kaffe tänkte jag och tvingade i mig det kalla kaffet med ännu kallare mjölk i och kände mig genast lite piggare.

Tittade återigen mot matte-boken och gick suckandes mot datorn med intentionen att starta skol-mailen och skicka ett mail till en av mina kurs-ledare... men hamnade på Fejsboken coh spelade lite caféworld, annars måste jag ju slänga pumpa-pajen för den har blivit dålig. och det resulterar i förlorade inkomster, och så kan vi ju inte ha det. nån måtta får det för fan vara.

När jag väl slutat med det gick jag och läste lite bloggar man gillar. Garvade i vanlig ordning åt Mona och Wayne, saknade Sandra, höll med Maria och log åt den underbara Kim. Började tänka på vännerna.

Skrev ett långt inlägg. Blev nöjd. Gjorde reklam för det på fejjan... Inte en jävel läser eller kommenterar. Så mycket för den stoltheten. Fuck you bitches.

Sen kikade jag mot matteboken igen... Insåg att jag var hungrig. Åt resterna från igår. Började snacka med Saccan över Msn... det var kul att höra av fanskapet igen.
Sen måste ju diskmaskinen fyllas med lunch-attiraljerna och sättas igång. Tänkte återigen på tvätten men ångrade mig när katten jamade och ville gå ut. Letade upp selen. Tvinga på henne den, sätter fast henne i repet utanför. Återgår till datorn, har glömt vad jag gjorde. Så jag googlar lite inspiration till tavlor. Kikar på min deviant-art sida och har tydligen fyra förföljare nu som vill veta när nästa tavla kommer. Ja det var ju roligt. Men ni ska fan få vänta era jävlar som målar så sjukt mycket bättre än mig. Fuck you också.

Sen jamar katten av att hon vill in. INser att hon fått vara ute i över en timme i det kalla vädret. Ojdå. Hon är ledsen. Jag ser det. Och hon sa det.
Och sen gosar hon som fan. Och nu är klockan för mycket för att ens tänka på att plugga... för snart är det dags för middag som ska fixas för annars blir väl husse kinkig när han inte får mat när han kommer hem.

Och sen ska det duschas lite. Och bankelibankas antagligen för att göra Husse nöjd. Precis som en kvinna ska göra för sin man, enligt Anna Anka.
Och sen ska det kollas tv, och sovas. Så jag får plugga imorn istället.

Att jag satte på kaffebryggaren innan jag kollade om det fanns kaffe i termosen är ju bra smart också insåg jag nyss... och att jag drack upp det kalla kaffet och inte det nybrygda. IDIOT.
Men nu lyssnas Waynes playlist igenom... snubben har smak. Bra och dålig. Mycket går att slänga åt helvete. Men fan... guldkorn finns det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!