Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-10-31

Älskade människor i den sovande staden

idag är det mycket tankar kring det här med vänskap som florerar i mitt trötta huvud.

jag vet vilka som är mina VÄNNER, och inte bara ytliga bekanda eller kompisar, utan de som verkligen kan säga att de älskar en, utan att skämmas, och man kan säga samma sak tillbaka.
de som alltid finns kvar oavsett hur livet ter sig i övrigt.

det sorgliga är att de flesta utav mina riktiga vänner bor väldigt långt bort från mig. PÅ andra sidan huvudstaden, ta motorvägen mot ingenstans, in i en ny kommun, nytt riknummer, åka ut på andra sidan av den kommunen, åka genom lant-landskapet, titta lite på kor som betar och hästar som springer ikapp... älska de vidöppna landskapen med fält som sträcker sig till horisonten eller en trollsk skogsdunge.

kommer fram till en pittoresk stad där det bästa fiket har sett likadant ut sedan 1922. Där tågstationens hus är ett typiskt hus från sekelskiftet med viktoriansk stuckatur.
Det finns kullestensgator, och i "city" finns det fortfarande låga trähus med sne mur-grund som vittnar om en tid då mjölken fortfarande kom på glasflaska med mjölkbudet klockan sju på morgonen.

hela staden sover för den utomstående... för vi som har minnen kvar är det fullt av liv i varje gathörn... vägen förbi videobutiken för att ta sig ner till den DÅ enda existerande nattklubben vid ån. För att sedan vända i dörren p.g.a galen inträdesavgift eller att klubben som vanligt var full av de människorna i staden som inte kunde stava till självinsikt.

Rummet under biografen där "doktorn" fixade förfester.. det gänget som var då var sanslöst rolig. "Jag-har-aldrig"-leken som resulterade i mer asgarv än chockerade miner. Människornas liberala inställning till det mesta... "Gör vad du vill, med vem du vill... bara du kör hårt."

Gör inget halvhjärtat...

Det följer med än idag.... ett jävlaranamma i allt jag gör. Relationer, skola...livet.
Och speciellt när det kommer till att älska mina vänner...
ni vet alltihop vilka ni är. Även om inte alla bor i "den där" staden, men ni vet...
För vänskap är inget jag gör halvhjärtat. Jag försöker se till att ni vet att ni är älskade.
Även om jag flyttade till världens ände..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!