Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-10-30

Åldersnoja

Läste nyss ett inlägg av Naannii... där hon skriver i en rad att on vill ha barn innan hon fyller 25.
I kommentarsfältet skrev Linnéa att även hon vill ha barn innan hon fyllt 25.

Jag själv är mycket kluven i den här frågan när det gäller att skaffa barn.. Jag följer "barn-bloggar" med föräldrars älskvärda ord om sina småttingar, som griper tag och berör. Eller Lindas blogg om hur hon och hennes D kämpat med provrörsbefruktning och nu äntligen har ett älskat litet pyre växandes i hennes mage som gör att hon kräks febrilt till gränsen av vanvett.
Jag umgås med vännernas barn och tycker verkligen om ungarna...

Men jag har svårt för barn i allmänhet. Tål inte riktigt naiviteten eller "dumheten" eller det ibland orationella beteendet, eller oförmågan att behärska sig...

jag veeet... men, det är ju BARA barn! det ska vara så... de lär sig såsmåningom de med!.... ja vet... men det gör dem inte mindre irriterande för det.

men såfort jag knyter an till ett barn, eller har en relation till det. som brorsbarnen, kompisarnas ungar.... ja då är dom inte så irriterande längre. men nej. jag är inte en sån typisk människa som bara älskar ungar och allt som har med dem att göra.
jag är en av dem som tycker att de är vägen i badhuset och borde ha munkavle på bussar och tåg...

vill jag själv ha barn? jag vet inte. någon gång kanske... ibland blir man sugen på en bebis. men känner mig inte upplagd för ansvaret det innebär... skulle jag med misstag bli gravid nu, så vet jag faktiskt inte vad jag skulle göra. behålla eller ej.

när jag var yngre så tänkte jag att jag skulle ha skaffat barn innan jag fyllde 25 jag med... men det innebär att jag bara har ett år på mig. och näe.... den planen har jag nog redan krossat..

Nästa vecka fyller jag tydligen år. Mamma ringde och påminde mig om att jag fyller 24 på Fredag. Men jag har varken tid ork eller lust att fira den då jag har en riktigt tung skolvecka framför mig, och Fredag ska endast vara till för att sova och måla, och läxor.

24.... vilken skitålder.... jag är tillräckligt gammal för det mesta. Men för ung för att ha råd med att göra det jag tycker är roligt...
24. en ålder som suger.

5 kommentarer:

  1. Man behöver inte vilja ha barn innan man är 25. Det är inget måste, och du är inte konstig för att du känner som du gör!

    Du har ju annat att tänka på. Du pluggar, vet vad du vill göra! Problemet med mig är att barn är det enda jag egentligen överhuvudtaget VET att jag vill!Det är nog därför jag håller fast i det som jag gör.

    Jag är avundas dig, som vet. Som har något att kämpa mot! Och vem säger att jag skulle vilja ha barn "så tidigt" om jag bara hade en dröm som du?

    Jag är en tråkig Svensson. Du är en äventyrare som kommer få en lyckad karriär. Lyckas. Barn kommer när det kommer, om det kommer!

    Få inte åldersnoja. Jimmy fyllde nyss 25, och han vill inte heller ha barn, än!
    Min syster är snart 30, och har inte heller några planer på bäbisar.

    Det löser sig automatiskt! :)

    SvaraRadera
  2. Alltså, vem känner inte så? Egna barn och andras ungar säger man väl? :D

    Och ja, dom lär sig väl, förutsatt att man lär dom.
    Måste också säga att jag faktiskt har tänkt att det vore skönt om jag inte längtade efter barn så mycket, så jag avundas dig också. Men däremot har jag ingen tro alls på det där om att man inte skulle kunna göra en fin karriär eller leva ett spännande liv bara för att man har barn.

    Långt inlägg...
    Jag fyller på tisdag, så där ser man bara några dagar emellan. Vi kan kanske ha födelsedagsfika på mitten?

    SvaraRadera
  3. skulle jag bli gravid är det ingen fråga om saken. jag vill inte ha barn nu eller om fem år. eller jag kan ju inte veta med säkerhet vad jag känner om fem år, men ja. äh, du vet vad jag tycker. om du får barn kanske jag kan tycka om det litegrann, bara för att det är ditt. :P
    hoppas att du kommer i kväll. puss

    SvaraRadera
  4. men herrehjärtanes!

    ska man behöva göra reklam för sig själv?

    vilket skitvärld.
    jag vill byta.

    SvaraRadera
  5. Bebisar. Vilket koncept. Pfft.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!