Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-10-10

Efter sol...

Många har påpekat att jag näst intill blir manisk när jag väl sätter igång och målar. För mig är det på dödligt allvar. Jag tål inte att måla halvhjärtat. Och blir på uselt humör om jag inte lyckas förmedla den bild jag har i huvudet, och mår skit om jag inte blir nöjd. Samtidigt som ett bra resultat ger mig lika mycket endorfiner som ett härligt träningspass gör.

Men efteråt. När det lägger sig. När kreativiteten dör, och inspirationen försvinner.
Då försvinner även lyckan och känslan av att vara nöjd.

Har varit låg idag. Inte ätit och bara druckit kaffe.
Men jag intalar mig själv att det är okej. Jag får må såhär. Det är inget farligt, och ingenting talar för att jag halkat tillbaka in i depressionen igen. Jag får må dåligt, bara jag inte stannar där.

Så... för att göra denna annars så gråa lördag lite trevligare så har vi bjudit in Tina och hennes man, samt hennes svåger Doktorn. =) han blir nämligen doktor snart inom nåt supersmart ämne... tror det är materialfysik, teknik... nånting nånting... vet inte. men smart är det.

Middag och sprit blir det, och eftersom grannen har flyttat så kan vi stoja och stimma hur mycket vi vill!! WUHUUU! Get this party goin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!