Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-09-28

Tränings-terrorn

Var ju på gymmet idag. Träffade Magnus min PT, och lade upp ett fungerande veckoschema, och bokade in ny tid för coachning.
Så snackade vi om hur vi skulle få igång min motivation igen...

Så vi slog vad!

Den 30/10-2009 ska jag:

Ha gått ner till 85kg.

Och minskat 1½cm i midja.

Om jag inte klarat detta:

Så måste jag måla en tavla till honom som får hänga på kontoret till allas beskådan. (läskigt enligt mig, och en jävligt bra motivator)

Om jag klarar detta:

Så får jag en fri PT-timme värd 700;- gratis!

Jag ska försöka få tid till minst ett boxnings-pass i veckan, och ett BodyBalance-pass i veckan. Och därimellan ska jag träna styrka. Eftersom att min viktminskning gjort att jag ser ut som en 50-åring i kroppen. Lös hud, och daller på konstiga ställen. Så han sa inte att jag behövde minska på min storlek, utan snarare fylla ut med mer muskler eftersom jag antagligen tappat så mycket i muskelmassa när jag gått ner så snabbt...
Snabbt??!! då undrar jag fan i mig vad det innebär att gå ner långsamt...

Jaja. motivationen och peppet är på topp. Nu ska det bara hålla i sig också.
men det gör det nog. Om jag fortsätter att slå vad med Magnus om saker som är läskiga för mig... iiih. Vill inte att alla 800 st rika idioter på gymmet ska titta på och granska mina tavlor. Känns jävligt utelämnande.

--------------------------------------------------------------------------------------
Mina nuvarande mått och vikt:

Midja: 93cm

Höft: 108cm

Lår: 66cm

Vikt: 90,3kg

Starten för c:a ett år sedan:

Midja: 125cm (-17cm!)

Höft: 129cm (-11cm!)

Lår: 88cm (-22cm!)

2 kommentarer:

  1. Gud vad du har tappat centimetrar hitills! Så jävla bra gjort! :D

    Tror Absolut att du klarar det. Heja heja!
    Visst är det skönt med utmaningar? då får man viljan att VERKLIGEN kämpa!

    Tror på dig

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!