Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-07-05

What what? In the butt?

Nu är man tillbaka. Efter mycket resande, mycket hoppandes som en galning till musik som endast en ytterst liten skara förstår sig på. Gråtandes som en tonåring till Nine Inch Nails och låtarna "The Wretched" och "Fragile".
Sov första nätterna på stor skön luftmadrass, vaknade tidigt på mornarna annars hade jag nog dött av värmen. Tältet höll sig. Det kom en störtskur på 45minuter, och resten av veckan var det ren och skär Afrika-sol på Arvika-savannen.

Blivit förundrad och förvånad över hur människor kan bete sig som idioter, skrattat hejdlöst med mina bästa vänner åt fåniga skämt och sedan rullat ihop som en boll i camping-sloten under party-tältet för att jag fått kramp i magen.

Livet har kännts underbart varje dag och jag har sett så otroligt många bra band!

Blivit äcklad av baja-major och betalat 15 kronor för att få duscha i annat än 3-gradigt vatten.

Druckit öl och vin i kopiösa mängder och betett mig som femton när man inser att man supit sig näst intill redlös från Tisdag till Lördag-kväll.

De sista nätterna sov jag med Desirée. Vi frös och låg och pratade sena nätter och kom i kapp med varandra igen. Vi var de tajtaste av de tajta under en lång period med tappade bort varann för två år sedan. Men nu har vi klickat igen.

Jag har saknat folk som inte var med på festivalen. (Sandra och Fredi)
Och jag har gråtit i smyg över elaka saker som folk sagt som skämt, och jag låtsades som att jag kunde bjuda på det.

Jag har sett mycket otroligt vackra människor, både på utsidan och på insidan. Jag har gjort bort mig, och sedan räddat min värdighet, köpt örhängen och längtat efter en kall öl.

Och... jag har blivit BRUN!!!! på riktigt denna gång!

men ett ord kan jag sammanfatta festivalen med och det är: LYCKORUS.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Band jag sett:

Torsdag: Hoffmaestro & Chraa, Opeth, Detektivbyrån, The Mars Volta, Röyksopp, Nine Inch Nails, Elegant Machinery.

Fredag: Welle:Erdball, Depeche Mode, Fever Ray, Andreas Tilliander

Lördag: Alice in Videoland, DAF, Swedish For Beginners, KORN, Tiger Lou, Burger/Voigt

1 kommentar:

  1. jag är så jävla glad för din skull, hunny!! (och jävligt avis på att du såg mars volta!) puss på magen.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!