Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-07-12

Vill inte flytta till Åland!

har precis lämpat av Fredi vid hans båt som stod vid Danvikstull (Hammarby sjöstad i Sthlm) så att han kan få tjäna ihop lite mer pengar till våran semesterkassa...

klev ombord på båten för Fredi tyckte det skulle vara trevligt om jag sa hej... (trofé??)

jag gick ombord, sa hej till chefen med det mest inställsamma leendet jag kunde förmå mig till.
pratade lite med skepparen från Åland som har de längsta tänder man skådat sedan sabeltandade tigrar fanns...
Han tyckte jag och Fredi skulle flytta till Åland.
För det är bra utbildningar där...

jahapp... hoppas han inte pratar för mycket med Fredi. För jag vill inte bo på Östersjöns motsvarighet till Cypern. Känns en aning isolerat för min del.

Kanske borde prata lite med honom i förebyggande syfte? Typ berätta spökhistorier om gastar och spökskepp så han aldrig vill komma i närheten?
Inte för att han är spökrädd, men han vet att jag är det, och så vill han inte dit för att han vet att han måste sy fast mig på ryggen för att jag skulle vara så rädd annars?

Jag ska nog börja skissa på hur det här samtalet ska läggas upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!