Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-07-25

Sammanfattning av Finland

Hemma i Sverige igen. Men är bara hemma idag/inatt... eller aa.... halva natten i alla fall...
Blir tidigt ikväll för min del. Ska sitta i bilen påväg till Bohuslän kl. 05:00 imorn.

Sessan är helt återställd, hon kom till dörren och skällde ut oss efter noter när vi kom hem. Mysigt att hon är sig själv igen i alla fall.

I Finland hade vi det riktigt bra. God mat, Lite "Lonkero" (Gin, Long Drink), lite Lapin Kulta, lite Sauna på kvällarna. Lite bad i forsen. Lite promenixer. Lite museum, lite minigolf.
Lite mys i solen, och morfar rökte lite lax.
Ut och rodde i forsens mynning. Drack en öl på Bryggeriet. Och promenerade en jävla massa.

Fanns massvis med gråsparvs-ungar och Talgoxe-ungar i morfars äppelträd varje dag, som tillslut till och med åt ur handen på oss. De satt på fingrarna och åt brödsmulor ur våra handflator. Jag fick en igelkotts-kompis också som åt ur handen hos mig med.

Men ändå skönt att vara hemma. Hade nog inte orkat mer. Blev en väldigt intensiv vistelse i Finland denna gång. Förhoppningsvis kommer vi dit nästa år också.

Ska lägga upp lite bilder sen. Måste fixa med tvätt och packning inför nästa vecka också.
Harebrahej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!