Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-07-21

I Finland.

Är hemma hos min mormor och morfar i Kotka stad för tillfället.

Jäkla mysig lägenhet de har. Kollat i gamla fotoalbum, och inser nu vilket jäkla liv de levt!
Morfar minns andra världskriget, som krigsbarn skeppades han över till Boden och separerades från sin mamma och syskon.

Morfars pappa fick en massa utmärkelser och tapperhetsmedaljer i både Finska vinterkriget och andra världskriget, och de har ett jättefint utmärkelse-brev påskrivet av Fältmarsalk Mannerheim. Mannerheim är typ Finlands största historiska person. Han har gator och museum och stiftelser uppkallade efter sig. Bara underskriften är ett historiskt dokument.

Jag är imponerad av min finska släkt. Och älskar att jag kan uppskatta det nu när jag är vuxen. Hoppas jag kan få en kopia på deras bröllopsfoto bara... Vackraste fotot jag sett!

Harebrahej!

1 kommentar:

  1. Jättefin blogg!
    Hoppas att du får en underbar helg!
    Kram Gunilla från Singapore

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!