Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-04-07

Inför stundande högtider

I min mening så är högtider med släkten till för barnen.

Inte för att de vuxna ska supa till och sitta och prata skit när barnen hör på... Nej, t.ex Påsken ska vara lite fiskedamm, ägg-letande i trädgården, ägg-målning och påskmust.
Servetter med kycklingar på, och påskkärringar...

Det är så jag minns högtiderna från min barndom och så jag tycker än idag att det ska vara.

Ska till Stavsnäs på Lördag och äta middag. Fredis små-kusiner kommer vara där. Och då jag bestämt mig för att vara nykter tänker jag spendera min tid med dem. Det är roligt med barn och jag tycker att de ska vara de som är i centrum i helgen.

Det värsta nu när man blivit vuxen är att man genomskådar människor så lätt... att den lite roliga farbrorn som var med på påsken när man var liten och gick roligt, egentligen var en avlägsen släkting med grava alkoholproblem..

Jag har börjat avsky högtider utav just den anledningen att verkligheten aldrig kommer i närheten av förhoppningarna. Jul och nyår kommer ja å Fredi att försöka fly landet, just för att vi är trötta på att känna att vi slits åt två håll hela tiden och vi orkar inte med en massa fylla, eller bråk. Vilket alltid finns med, kanske inte i så stor skala, men ändå... Man önskar man kunde vara utan det helt.


1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren :) är du världens snällaste eller vad..?

    Det är fan inte lätt att skriva saker som ska vara intressanta och roliga för andr att läsa..!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!