Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-01-13

Tröööött jag blir!

har försökt promenixa lite idag. gick inte. höll på att hosta ihjäl mig.
borde fatta att jag inte är frisk och sitta stilla under en filt framför tv:n... men jag har sånt jäkla sug efter att träna så jag förmår inte mig själv att bara lata mig!

ooohh... det är så frustrerande. jag vill ju bara komma igång ordentligt nu när jag ändå har tid till det. men nej nej... jag blir bara sjuk gång på gång hela tiden. ska till doktorn imorn om jag inte känner mig bättre imorn bitti.

ska träffa maria imorn. hon ska snart ha bebis. det blir jag glad av. en liten flick-bebis... jag tycker den ska heta emma, men det tycker inte maria. undrar varför? tss...

näe... jag är uttråkad, understimulerad, "tränings-abstinensig", och på dåligt humör, så det är ingen idé att skriva nåt speciellt.

Ett recept jag hittade på idag. Gjorde egen varm salsa nämligen.. Vart supergott... och starkt!

Het salsa á la Emma
(3-4 port)

1 stor gul lök
1 stor röd lök
1 stor röd paprika
2 vitlöksklyftor
250 g färska champinjoner
1 ½ krm cayennepeppar
2 krm chilipeppar
½ dl Sweet Chili Sause
1 burk krossade tomater
salt
peppar

Hacka löken i lite större bitar, ev halva ringar och fräs dem i stekpanna tills de fått lite färg och blivit mjuka. Skiva champinjonerna i tunna skivor, eller hacka i småbitar. Tillsätt vitlöken och paprikan i stekpannan.
Tillsätt sedan kryddorna och champinjonerna och låt steka på medelhög värme tills champinjonerna blivit mjuka och fått färg. Tillsätt sedan de krossade tomaterna och rör om då och då på medel värme. Låt puttra i 5 min. Smaka av och servera med valfritt tillbehör! jättegott med kyckling och ris. Eller med torskfiléer.

Hoppas ni tycker det är gott och att alla har det bra! Kram kram

1 kommentar:

  1. hujedamig, jag kan inte äta stark mat, annars hade jag testat!
    och varför har du bara ett inlägg per sida? buhu! :(

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!