Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2008-11-24

Ärligt

Idag tänkte jag vara ärlig med er och lägga upp bilder på hur jag verkligen ser ut. Ingen bild på när jag drar in magen och försöker se smalare ut. nej, helt ärliga bilder på hur en tjej på 92,9kg och 180cm verkligen ser ut. Läskigt för min del, men bra för min motivation antar jag.


Jaha, en mage. Inte lika stor som förut. Men ja, problem område 1. Och låren då såklart, det vill man ju också få bort lite. Samt rumpan. Men det kommer nog det med.


Ja... det spelar ingen roll hur smal eller stor man är man får väl alltid valkar när man sitter ner. Men tyckte det blev en ganska fin bild ändå.




Innan jag började gå ner i vikt hade jag t.o.m valkar på ryggen. De har som tur är försvunnit mestadels nu. Man ser bara ett litet streck under revbenen som bevis på att de har funnits. På den här bilden ser jag dock lite smalare ut än vad jag är.

Tadaaa! Det jättefula mössan jag hade på mig. Den bistra minen är från den dyngsura foten och svanskotan... =)

Imorgon bär det iväg på träning. Sen ska jag till Astrid Lindgrens barnsjukhus för att hälsa på en vän och hennes dotter som ligger inne för dubbelsidig lunginflammation. Inte kul alls för en snart treåring. Speciellt inte som det här är kanske hennes tjugonde lunginflammation i hennes liv.

Nej, det blir en tidig kväll för mig idag. Skriver mer imorgon. Nu har jag fått upp ångan på skrivandet. Hoppas det uppskattas av någon. Om inte så är det bra självterapi och en spark i arslet att sticka och träna.

oh nej. nu började det snöa igen. det har kommit 30cm snö redan idag. Helt sjukt. Sedan när var det såhär mycket snö i stockholm senast?

Natti natti!


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Usch... fy... hatar att inte kunna sova.
Lyssnar på Silverchair en stund innan jag försöker igen.
Tina och Conny fick sitt hus sålt idag. Glad för deras skull. Och så vann de budet på ett annat hus de vill flytta till. Skit kul för dem! Och så flyttar vi allihop i ungefär samma veva så det blir inte så ensamt borta i Gustavsberg.. =)

Tips från Coachen: Silverchair - (E)motion Sickness

3 kommentarer:

  1. alltså, din kropp är fin emma! du har en väldigt fin grund så du kommer ju fan bli värsta jävla baben när du är klar!! :D
    det där med valk på ryggen, jag är så jävla arg och ledsen över att jag ska straffas med en "stor" rygg. jag kommer alltid ha en valk på ryggen så länge jag inte går och bli sjukligt smal. även när jag bara vägde 60 kg så fanns den där.. gener är fan ena jävla fittor ibland :(

    SvaraRadera
  2. åh, jag tycker att du är jättefin! och jag avundas verkligen din mage.. åh. Min mage lär aldrig bli sådär fin, dessvärre.
    (tänk, är det inte roligt ändå hur något som du upplever behöver förändras är något jag kan avundas! ;D det är skönt att få höra sådant ibland, det ger en perspektiv på saker och ting!) men du kommer helt klart bli sjukt snygg med lite extra muskler! (fast som sagt, jag tycker redan att du ser väldigt fin ut!)

    SvaraRadera
  3. Din Kropp är jätte fin! gillar det verkligen, du är inte som " alla " andra. du är en fin tjej med fin kropp! försök inte bli som alla andra " Pinnsmala Fjortisar! " du är jätte fin och borde vara stolt!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!