Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2008-10-18

Slarv

Usch vad jag slarvar med maten... Fast det är inte så att jag äter för mycket eller för onyttigt... Det är bara så att jag glömmer bort en massa måltider. Hur man nu kan göra det...

Folk omkring mig har börjat undra om jag svälter mig själv för att jag äter så sällan.. Men det är fel fel fel.

Jag älskar verkligen mat, och god mat, fet mat, onyttig mat, nyttig mat, all mat egentligen. Bäst är nog en capricciosa med bearnaise till... Min allra mörkaste last... =)

Men om jag skulle skriva upp vad jag äter under en vecka så kan jag väl hålla med om att det inte blir så mycket. Men sanningen är att jag FAKTISKT glömmer bort att äta. Aptiten är sån att jag inte längre blir stört-hungrig.

Idag.. ja hör och häpna. så har jag glömt bort att äta helt och hållet. Så nu ska jag faktiskt ställa mig och laga mat.

På gymmet i förrgår så mätte jag fettprocent och vatten i kroppen. Jag dricker tydligen alldeles för lite vatten enligt min tränare, jag hade 10% för lite vatten i kroppen. Och fett-procenten låg på... hahaha... 42%... värsta fettot. =)
Men som han sa, jag håller ju på och går ner i vikt, så det är ju ingen fara.
Om man har en bra vätskebalans i kroppen så ökar tydligen ämnesomsättningen också. Och man går lättare ner i vikt.
Sa Magnus till mig... aa.. faktiskt...

Nä, nu är det dags att äta. Snart är jag klar med det jag skulle rita upp också, så då kan jag visa lite bättre vad jag egentligen tränar på gymmet. =)

Krameli-krus ät inte grus!

1 kommentar:

  1. jag mår nog bäst av att inte veta min fettprocent, haha :)
    men jag vet hur det är, att glömma bort att äta. innan och precis när jag träffade daniel kunde jag vara utan mat i dagar, kanske tog nån macka men det var det. och jag svälte inte mig själv, jag glömde helt enkelt bara bort att äta för att jag inte var hungrig. sen började jag äta för mycket istället och gick upp, haha :P

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!