Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2008-10-04

lägenhets-titt...

Gjorde ett litet Själporträtt för ett tag sen i bläck. Var svårt att bara använda kulspetspenna i skuggor. Men kul. Det blev ganska bra tycker jag... Syns ju att det är jag liksom...
Idag har vi varit och tittat på lägenhet vi..

I Charlottendal, Gustavsberg.


En halvtimme närmre till stan iaf, och mycket närmre till allt.


Jättefin tvåa på bottenvåningen, med uteplats å allt. Byggår 2007.

Superfräscht och mysigt.


Så vi tänker tacka ja till den på måndag. Hoppas vi får den!

"Bara" 1500kr mer i hyra varje månad och "bara" 15kvm mindre.


Men det kändes ändå bra. =D


Sen åkte vi in till stan, hade glömt lite hos Fredrik igår så vi mötte honom på Söder över en latte på Tullys Coffe på Götgatan. Ganska mysigt fik.

Önskar jag var inne i stan lite oftare och fikade med kompisar och så. Är så jäkla mysigt på söder tycker jag, och mysigt i gamla stan.

Är inte så mycket för att shoppa å så, så jag brukar inte ta mig till drottninggatan eller nåt...


Men det har väl också med att göra att kläder inte sitter så jäkla snyggt på någon som har 44 i byxor och 42 i tröja (med elastan i, annars 46 pga boobsen).


Det är också en grej som jag stört mig på sen jag började träna! Alla andra jag känner som tränar eller bantar eller nåt sånt säger att tuttarna försvinner först.

Vad skönt... tänkte jag. Bli av med lite ryggont, kunna ha kläder som sitter bra, och att grabbar man pratar med börjar se en i ögonen istället för ner i klyftan... Men näe då... Sån lyx kunde vi inte ha.

Jag är en av de få som verkligen vill ha mindre bröst, men de jävlarna har inte förändrats ett dugg! Det är bara centimetrarna under bysten som blivit färre... Men kupan är densamma...


hade förut 85D, nu har jag 80D...

Som att ha två cykelhjälmar på ett snöre... tungt och fult.


Så länge man har stora bröst kan man aldrig se smal ut, oavsett hur pinnig man blir.


Jag ska ju alltid jämföra mig med alla andra hela tiden...vilket är ur-fånigt. Men man kan ju inte låta bli.

Är man lång, tjock och har stora tuttar vill man vara kort, smal med små tuttar...

Livets ironi antar jag. Gud har nog jättekul åt det...

Eller vem det nu är som sitter och skrattar åt oss..


Det ensa stället jag inte jämför mig med andra tjejer på är faktiskt gymmet konstigt nog.. men det dumma är att jag jämför mig mer grabbarna där istället.

Tycker om tanken på att vara stark, och om jag märker att jag är starkare än en kille så blir jag jättenöjd över mig själv. Speciellt om det är en kille som "bär kylskåp" och bröstar upp sig på gymmet. Då ler jag lite skadeglatt och lyfter tio kilo mer än honom i vikt bara för att... :P


Jag gillar inte aerobics och Dance och sånt som behöver koordination och så... är super-usel på det. Har antagligen lite med balansen och göra också...

Men jag gillar att träna body-pump och core. Bodypump för att jag känner att jag blir starkar utav det, speciellt ryggen och axlarna och bröstmusklerna.

Och core för att magen blivit så stark...

Även fast jag har lite hull kvar utanpå så känner jag när jag spänner att det är stenhårt.. så jag känner verkligen motivationen ökar av att jag vet att om jag bara får bort fettet, så har jag möjlighet till en platt mage igen.


Men det känns lite som om viktnedgången kanske gått lite för fort för min del...

Jag har ju gått ner mer än tio kilo sen jag började i Maj med träningen... Och jag har blivit betydligt smalare över magen och benen och armarna.. Men vid magen nu känns det som att det som förut var fylliga volanger... är bara tom hud med lite fettrester i...


Men det finns ju alltid något att gnälla över antar jag... =) Jag får vara glad för det lilla.


Men samtidigt så stämmer inte bilden i spegeln överrens med klädstorleken eller bilden i huvet om hur man ser ut. Andra säger att man blivit smalare och fin, när man själv känner sig som en heffaklump fortfarande... typiskt.


Nej, nu ska jag vika tvätt, börja fundera på eventuell flytt, och sätta igång med middagen.


Slarv dag idag igen blev det... måste skärpa mig ordentligt nu. Blir nog promenad senare i skogen.


Frukost:

Ett glas vatten... smart där Emma...


Lunch: McFeast utan Pommes och Mineralvatten. I Slussen.

Ännu smartare att gå på Donken...


Fika: En lätt-latte på Tullys Coffee, Södermalm.


Middag: Det blir fläskschnitzel med klyftpotatis och kryddig cayennesås med lätt crème fraîche i grunden. Det blir hemma.


Kvällsmål: Tänker nog ta ett äpple. Också hemma.


Så, nu får jag nog hålla det jag lovat, så det inte blir något annat till... Eller ja, tänker nog kanske ta mig en liten drink på Bacrdi Apple. Kan inte låta bli... det är så gott... å så är det ju lördag trots allt...


Ha en riktigt bra kväll nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!