Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-09-12

Hur gör jag för att hålla vikten?

Nyckelord nummer ett: Vardagsmotion

Nyckelord nummer två: Äta med gott samvete.

1: Om jag tar bilen någonstans, så ställer jag den längst bort på parkeringen för att gå några meter extra.
Jag väljer nästan alltid trappor före hiss. Och om, OM, jag mot all förmodan skulle få dötid över i min vardag så ser jag till att ta en promenad, snabb som långsam, lång som kort. Ibland åker "springskorna" på och en joggingtur avverkas.

2: Jag äter allt, när jag vill, hur jag vill, men inte hur mycket som helst.
Jag tror inte på att förbjuda sig själv från godsaker. Varken sockerbomber, lördagsgodis, bearnaisesås eller pizza. Inte ens chips är förbjudet.
Men jag äter med gott samvete. Aldrig två portioner, och jag tar inte efterrätt om jag är mätt. Jag äter inte heller onyttigt varje dag, och chips/godis/läsk osv. är någor jag äter om jag känner att jag gjort mig förtjänt av det. Men inte heller det i kopiösa mängder.


Jag har ju flyttat runt så mycket det senaste året så träningen på gymmet har legat och vilat. Men snart så! Snart!!

1 kommentar:

  1. Du har en mycket sund inställning till mat. Jag tror inte heller på förbud. Då blir det liksom extra frestande. Huvudsaken att energiintaget är mindre än energiåtgången. Då blir det aldrig ett plus på vågen :)

    Jag insåg precis att jag har gjort samma viktresa som dig; från 120 kg till 70 kg (men jag är lite kortare än dig). Roligt att hitta någon med samma erfarenheter!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!