Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-01-07

Att vara en god medmänniska...

Inte bara för den behövandes skull, utan även för din egna skull är det mycket givande att få hjälpa till.
Vi har många otroligt duktiga och hårt arbetande människor inom det svenska vårdsystemet som, trots bristande tid och tuffa arbetsuppgifter, ofta tar sig lite extra tid att bara sitta ned och lyssna på de som behöver prata av sig.

Tyvärr så finns det alldeles för lite tid för att alla som behöver ska få sig en liten pratstund eller lite sällskap.
Hemtjänst och annan vårdpersonal över hela sverige säger allihop samma sak: "Mer personal, ger mer tid till patienterna!"

Men det finns en sak som alla kan göra som har en timme över eller två, eller som tycker att sin egna lunchrast börjar bli lite väl tråkig och enformig.

BLI VOLONTÄR!

Dels så förgyller du en människas dag, och kan gå lite mer rakryggad för att du vet att du gjort något gott.
Samt att det mer och mer påvisas att volontärsarbete ger goda meriter vid sökandet av nytt jobb.

Du får erfarenheten av att samspela med andra människor som inte har samma förutsättningar som dig själv, samtidigt som du gör en god gärning.

Så samla pluspoäng i karma-banken, eller fyll på ditt CV genom att anmäla dig som volontär!

Här kommer några länkar till volontärs-arbete i Sverige:

Lunch-sällskap Stiftelsen Stora Sköndal

Volontärbyrån

Individuell Människohjälp Sverige

AFS Interkulturell Utbildning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!