Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-11-15

Det där konstiga man kallar för musik

Efter bullbaket och syjuntan och fotoalbumspyssel denna sköna Söndag, så sitter jag och knåpar ihop en nostalgisk playlist på Spotify.
Har väldigt svårt att bestämma mig för vilka låtar jag ska skippa eller ha med.
En nostalgisk låt för mig som jag skippade men ändå känner borde få lite uppmärksamhet är den här:

Porcelain - Moby

Som för övrigt är super att träna BodyBalance eller Yoga till.

"Tacka fan för att musiken finns. Förstår du vilken idiot man skulle se ut som på dansgolvet utan det?"
- Hasse och Tage

Är det inte lite underligt ändå det här med hur mycket musik kan beröra?
Alla har vi favoritmusik, och hatobjekt som vi tycker låter skräp. Och alla tycker vi olika.

Det jag tycker är skitbra, tycker andra är rena rama latrininnehållet.

Tänkte jag skulle lägga ut lite playlists då och då med olika teman. Och försöka knåpa ihop lite bra träningslistor också för olika sorters träning.

För Moby är inte så jävla bra träningsmusik när man kör bänkpress till exempel. Då vill jag hellre lyssna på t.ex. Infected Mushroom, eller System of A Down, beroende på hur mycket motivation av vilket slag jag behöver. Pepp-pepp, eller aggression?

Vad brukar du föredra för musik till din favoritträning?

2 kommentarer:

  1. Frågade precis samma sak på Facebook för att jag behövde tips på tung rock som passar till just styrketräningen... mycket Mustasch och Disturbed. Men min kompis spelar i ett band som heter Sarea! Perfekt till Peppmusik!

    SvaraRadera
  2. lyssna på Porcelain samtidigt som du kollar på den här animationen jag gjorde för några år sen det är roligt...

    http://gerrweng.deviantart.com/gallery/#/dtmiee

    /linus

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!