Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-10-06

Boxning, spya och töjd

Boxningen igår var superkul! Och definitivt något jag vill göra flera gånger i veckan!

Det är super-jobbigt, och man känner sig både långsam, svag och tjock när man flåsar runt och slår mot mitsarna i de klumpiga sparring-handskarna. Men det är superkul! Man får verkligen en ordentlig Work-out! Kul också att min PT tränade samma pass. Vet nu att han inte är lika vig som mig. Känns bra att han också är mänsklig på nåt vis. Känns som lite rättfärdigad skadeglädje.

Men jag tog ut mig själv lite för mycket i början av timmen, så jag var tvungen att pausa efter 45minuter då det kändes som att jag skulle spy. Aldrig kännt så förut för att jag tränar. Så det var en ny upplevelse.!

Idag har jag töjt mina öron ytterligare också.

Den ena från inget till 3mm, och den andra från 3mm till 6mm!
Yey! ont nu. men så fint så!


Idag blir det vila från träningen. Behöver det jag med ibland. Imorn blir det PowerBox igen. Men tänker nog ta det lite lugnare så att jag orkar med hela vägen.







Nu blir det matlagning för hela slanten! Harebrahej!

6 kommentarer:

  1. Step-intervallen som jag går på på tisdagar framkallar alltid spykänslor, haha. Det är ett sånt jävla tempo med styrka och kondition blandat utan pauser och ibland måste jag ställa mig mot väggen, ta några djupa andetag och samla ihop mig. Helt sjukt vad mycket jobbigare det blir när man blandar styrka och kondition sådär.

    Ps. Var försiktig och töj inte för mycket på en gång!

    SvaraRadera
  2. lovar! ska inte töja för mycket! piercaren sa att det inte spelar någon roll i vilken takt man tar det. bara att det blir svårare att få "hålet" att växa ihop sen om man ångrar sig senare, om man töjer snabbt. Men knappast som jag töjer hutlöst snabbt heller... =) fint va?!

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte mest på att om man töjer för mycket och för snabbt så kan det spricka eller bli irriterat och så får du ta ut och börja om igen. :) Och om det spricker och blir ärrvävnad blir det svårare att töja sen. Jaja. :)

    SvaraRadera
  4. jo, det har du rätt i Sandra. =) Har bestämt mig iaf att inte gå längre än till 8mm. Finns jättesnygga smycken i den storleken, men mer än så så kommer det aldrig växa ihop igen. och jag vet ju inte om jag kommer ångra mig senare i livet.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!