Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-10-07

Fredi är prylbög och jag är städtant idag.

Idag har jag blivit lite knäpp. Fick för mig att jag skulle göra allt tant-göra som man aldrig annars har lust med. Så jag har dammtorkat heeela lägenheten inklusive alla listeer och under all jävla elektronik som Fredi envisas med att ha.

Det är förstärkare, Playstation, Dvd-spelare, digitalboxen, fläsk-tv:n, skrivare, datorskärm+burk, alla jävla högtalare överallt som jag inte vet vilken apparat de hänger ihop med, brödrosten som "måste" vara framme för det är coolt att ha grejer från OBH-Nordicas chiliserie. kaffebryggaren, tekokaren(även den i chili och därför "måste" den vara framme), mikron... och... uhm... nåt mer är det. Äsch, orkar inte kolla efter. Ok, vissa saker är ju nödvändiga. Typ Digitalboxen, mikron, kaffebryggaren, skrivaren, datorn, tv:n.... Men varför har man en dvd-spelare när man skaffat sig ett fräsigt Tv-spel som kan läsa dvd?? VARFÖR?

Och alla dessa jävla fjärrkontroller! Vilken är till vad? och VARFÖR?


Elektronik är guds gåva till pryl-bögen, men djävulens påfund till den som vill ha ordning och reda. Eller bara är helt efterbliven när det gäller att förstå sig på saker som har knappar.
(läs: jag och grafritande miniräknare går INTE ihop)

Nä. Nu ska jag putsa de sista glasen som jag ska ha in i det ny-putsade vitrinskåpet. Och eftersom Fredi inte är hemma så kommer jag gömma alla fula glas i ett skåp där han aldrig kommer hitta dem igen. Han har en ful ovana att ha framme allt man fått i present nån gång, för att det är oartigt att inte ha det framme om man får folk på besök och har gömt undan en present man fått från dem för 10år sedan...
Jag tycker å andra sidan att man ska inreda sitt hem efter sig själv och sina egna behov, och inte efter sina gästers? Eller har jag fel då?

4 kommentarer:

  1. Hah, vi har också en miljon fjärrkontroller. En till teven, en till 360:n, en till mediaspelaren, en till förstärkaren, en till digitalboxen och en till blueray-spelaren. SEX JÄVLA FJÄRRKONTROLLER!!

    SvaraRadera
  2. och inte fan fattar jag vilken som är till tv:n och vilken som är till Tikkipoxxen!

    SvaraRadera
  3. Är väl inte så svårt? Lär väl stå märket på kontrollen?

    SvaraRadera
  4. men tar ändå alltid fel och undrar varför jag inte hittar mina kanaler.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!