Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-11-15

Day 01 – Introduce yourself

Jag är en nybliven 25-årig tjej med skinn på näsan och rödblondt hår. Uppvuxen på landet mellan Uppsala och Enköping och diggade hästar och dressyr till 17års ålder.

Gick estetisk bild och formgivning i gymnasiet, och mönstrade kort efter studenten för att göra lumpen i 15månader inom Amfibieregementet i Vaxholm. Jag var något som kallas för Ledningssystemsplutonsbefäl. (Stava till det näru e full du!)
I lumpen mötte jag Fredi. Och kort efter muck flyttade vi ihop i en stor och fin tvåa i Stavsnäs på Värmdö.
Där bodde vi i några år, och jag blev tjockare och tjockare.
Jobbade inom restaurang, hade opererat mitt högra knä för fjärde gången, var lat och bekväm och ja... vägde tillslut 117kg år 2008.

Vintern 2009 hade jag pluggat komvux klart, vi hade flyttat till en nyproduktionslägenhet i Charlottendal, Gustavberg. Fredi hade fått ut sin skepparbehörighet och blivit befälhavare på grusbåten Solskär. Jag var stolt över honom, och stolt över mig själv som börjat studera på Nackademin som Fastighetsingenjör.

Jag hade börjat träna och äta bra, och hade gått ner över 20kg, så självförtroendet var på topp.

Efter en resa till fjällen, våren 2010, så insåg vi dock båda två att 6 år tillsammans var till ända. Jag flyttade från Fredi, och det har varit en lång process sedan dess att glömma och förlåta och acceptera.
Idag är vi båda lyckliga, med nya respektive, på varsitt håll. Vänskapen håller sig kvar till viss del. 6år slänger man inte bara bort som ingenting alls.

I somras började jag träffa R på ett annat än arbetsmässigt sätt, och sedan dess har vi hunnit med en vända till Grekland i September och ska snart på vår andra resa tillsammans till Tunisien.
Samt att jag gått ner över 40kg i vikt och är sjukt nöjd över min prestation.

Aaa just det. Har flyttat hem till mamma och pappa igen. Tufft va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!