Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-07-29

harmoni, vad e det?

Denna första halvan av året har ju varit heeeeelt lugn och harmonisk måste jag säga... inga större saker har inträffat.

Jan - får diagnos på ADHD, ett långdraget och hårt arbete med att acceptera hjälp och terapi påbörjas.
Feb - påbörjar praktiken. Älskar det, men arbetet med adhd:n gör sig påmint, och tar mycket energi.
Mars - Jag och sambon separerar efter nästan 6år ihop. Tuff period minst sagt.
April - Jag flyttar från allt och alla, till 14kvm i studentkorridor, praktiken slutar. Totalt nere och kaotisk i själen.
Maj - Jag blir "vi" med mitt livs kärlek. Börjar jobba. Mår underbart!
Juni - Når min målvikt! Men känner mig inte så glad över det som jag trodde att jag skulle.
Juli - Jobbar ihjäl mig. Påväg att gå sönder innan jag får min efterlängtade semester.

Sen då?

Augusti - Jobbar tills jag påbörjar nästa termin, och en praktikperiod på 13veckor. Morfar fyller 78år. Älskade morfar som jag träffar alldeles för sällan, får dåligt samvete för det.
September - Flyttar ifrån allt och alla återigen, hoppas på att jobba halvt ihjäl mig. Men älskar nya lyan!!
Oktober - Jobba, jobba, jobba? Praktik. Kommer inte ha mycket tid över för annat.
November - Fyller halvvägs till 50. Paniiiik! Men inga festligheter inplanerade.
December - Jul, var? Mamma fyller 57 på nyårsafton. Bästa vännen fyller halvvägs till 50. Fullt upp, och jag hoppas att nästa år blir lugnare och att jag får landa i mig själv.


Meeen, man kunde ju ha brutit benet och blivit tjock, och DET mina vänner, DET hade varit mycket värre! och inte alls lika lugnt och skönt som det varit hittils.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!