Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-06-07

Om att behöva ändra inställning

Det går för fort nu...

På mindre än 7dagar har jag gått ner ett kilo till.

Varför?!

Jag försöker äta ordentligt och tillräckligt mycket, och på bra tider. Och kämpar med att hålla kosten balanserad.
Även om jag har dålig aptit så tvingar jag nästan mig själv att äta, för att jag vet att jag måste, och för att jag vet att det inte kan sluta på annat sätt än dåligt om jag inte sköter maten.

Jag har inte tränat alls på nästan över två veckor.

Enstaka promenader och vardagsmotion har väl varit det enda, men jag vet att det inte räcker för mig för att hålla vikten.

Så från att ha kämpat mig sinnessjuk från 110kg (starten 2008), ner till under 80kg...
Så måste jag lägga om mitt tankesätt och taktik helt och hållet.

Nu måste jag tydligen inte träna för att gå ner i vikt längre...
utan för att behålla vikten, och hålla aptiten.

Har inte mycket fett kvar på kroppen. Och det lilla jag har, vill jag nog ha kvar... rumpan håller på och försvinner. Låren likaså.

Midjan och magen är helt okej. De ser ut som jag vill att de ska se ut. Så jag är mer än nöjd, så länge inte mina revben syns.

Brösten har jag börjat kalla för ISOMÄKI, som betyder "Storbacken" på finska.
Det är även namnet för Finlands högsta och största backe för Skidhopp...
Tomma påsar är vad de är.

Men det blir väl så från att gå från att 85DD är för litet men man vägrar titta på E-kupa fast man skulle behöva....
Tills nu... jag höll på att grina när jag fick en BH från min vän Tina... hon kunde inte ha den, för den var för liten...
85C... och den satt perfekt....

Men det var inte därför jag höll på att börja grina.
Nej. C är en bra kupstorlek. Då kan man hitta många fina BH:ar...

Jag insåg att eftersom jag skulle få mens bara två/tre dagar senare så hade jag ju ändå svullna bröst, och att de egentligen var mycket mindre. Och därför är 85C FÖR STORT!!

Nä. Nu ska jag nog gå och svulla glass...

1 kommentar:

  1. Jag var sjuk och kunde inte äta på flera månader, hela min kropp försvann. Tillslut var jag tvungen att köpa en ny BH. Jag gick till en butik som jag älskar en sån där special butik som sparar ens mått osv. Jag sa att jag behövde hjälp eftersom mina gamla mått stämde. När vi upptäckte att jag hade minskat från 65e till 65c (E låter ju mycket men då jag ahr 65 runt om motsvarar det en stor A eller liten B)ville jag sjunka genom jorden. Tjejen som jobbade där frågade om jag hade gjort en operation då jag minskat 2 kup-storlekar men alltid varit liten runt om. Nej, sa jag. Jag är bara bitter ;)
    Det var faktiskt ganska kul, även om jag var bitter. Nu har jag vant mig iaf, haha :)Men det tar lite tid ibland att bli nöjd om kroppen förändras. Även om man lyckas med sitt mål att gå ner i vikt, så kanske allt ändå inte blir exakt som man tänkt sig, tex. med taxöron ;)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!