Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-05-28

Instängd på förskolan?

Fotografen till det här reportaget har verkligen förstått hur han/hon ska få fram att det var JÄTTEHEMSKT! Och att detta INTE FÅR SLINKA MELLAN FINGRARNA! Och det kommer säkert krävas HUNDRA ÅRS TERAPI!

Nästan så bilden berättar sin egna snyfthistoria.

Här är mina tolkningsalternativ:
Mammans halvrufsiga hår =

1. Ensamstående - Gett upp hoppet på att hitta en ny, så struntar i frisyren.

2. Olyckligt gift/sambo - Han skiter i det iaf, så varför bry sig?

3. Fattig? - inte råd med frisören..

4. Fast i pudelrocken - Men det stod ingenstans att hon var mentalt instabil... så vi stryker det alternativet.
Bildens kontraster och ljus/färgmättnad gör att barnets kinder ser smått smutsiga ut. (Kan alternativt vara den sunkiga skärmen jag sitter vid som luras)
De var inlåsta så länge att de =

1. ... började äta av linoleummattan i kuddrummet som börjat släppa runt värmerören.

2. ...åt av allt de kom åt. Kakaopulver, potatismjöl, dammsugarpåsar...

3. Nä... han har egentligen alltid bott där, men nu blev han påkommen och har fått underliga sårskorpor av att se dagsljus för första gången?



Skämt åsido så är det ju skittrist att detta inträffade, men å andra sidan så vet alla som någon gång ens vikarierat bara en halvtimme på en förskola att man är nådigt trött i huvudet efter en dag med 14000 barn i förskoleålder omkring sig. Alla kan göra fel, alla kan göra misstag.

Om det var fel information som gått fram, eller bara slarv, spelar inte någon större roll.

Men inte fan tycker jag att det är värt att grina över eller.

3 kommentarer:

  1. "vad som helst hade kunnat hända", HAHAH!
    ja, de hade tur att hitler inte dök upp och gasade ihjäl de små!

    SvaraRadera
  2. Nu tycker jag att du skärper dig och kommer tillbaka till twitter.

    SvaraRadera
  3. hahaha.. shit vad dom ser ledsna ut!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!