Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-02-19

Träningsvärk och viktuppgång

SKÖNT!!! Jag har träningsvärk i de små musklerna runt magen. De allra längst ner mot bäckenet och de på sidan... (vridmusklerna). Samt att axlarna och tricepsen är lite möra. Men inte så farligt ändå.
Känner även av på baksidan av låren, men det är inte alls så farligt som jag trodde att det skulle vara.

Känns så skönt att ha kommit i fas med träningen nu. Fått bättre flås, bättre puls i konditionsträningen, och att styrkan börjar infinna sig igen.

Känner dock att jag vill bli starkare i armarna och axlarna. Armhävningar är något som är svårt för mig, och säkert för många andra tjejer också. Men jag önskar det inte var SÅ svårt som det är.
När man gjorde minst 20armhävningar varje morgon och kväll i lumpen så blev jag riktigt stark tillslut och orkade med nästan 30st i rad. Nog för att jag vägde 67kg när jag ryckte in, men ändå!

Ställde mig på vågen imorse och fick en smärre chock! Jag har gått upp i vikt!!! Jag förstår inte!?
Jag har ju verkligen kämpat hur hårt som helst och försökt äta rätt och verkligen inte lata mig med träningen och vardagsmotionen!
Antar att det svänger lite upp och ner då och då och att det är det genomsnittliga resultatet som räknas i slutändan, men det är inte kul att se en viktökning på nästan 5kilo på en månad!

Antar att fjällenresans öl gjorde sitt. Men nu är det nya friska tag som gäller, och jag ska fan gå ner mina sista kilon det här året. Skulle vara skönt att inte längre träna för att gå ner i vikt utan för att bibehålla en vikt.

Nu blir det kontorsjobb för hela slanten.

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!