Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-02-28

Men herregud.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6676832.ab

Det här är jävligt intressant.

Hur förklarar man att jag som är relativ storrökare har 125 i IQ?

Men de kanske glömde bort det där med karaktär, disciplin, beroendeperonlighet, eller att alla har olika förutsättningar oavsett vilken intelligenskvot man har?

Någon som har 100 i IQ (medelvärde) kan verka smartare och göra smartare val i livet än någon som har 148 i IQ (Madonnas värde). Just för att förutsättningarna och livserfarenheten är annorlunda. Eller att man har lättare för att förstå konsekvenser, eller bara lättare för att lära.

Men att rökning skulle innebära att man är dum i huvudet tror jag inte ett skit på.

Att jag röker är ett medvetet val. Och jag är också fullt medveten om alla risker och följdsjukdomar man kan få utav rökning. Men jag gör det ändå.

Håll eran falska moral för er själva aftonbladet så tar jag och blåser rök i nyllet på er nästa gång.

3 kommentarer:

  1. O aftonblaskan är väl heller inte den bästa källan? =)

    SvaraRadera
  2. Suz: Nej det är sant. men ibland blir man faktiskt mörkrädd. Jag undrar om det handlar om lathet från redaktionens eller reporterns sida som inte vill göra objektiva reportage längre utan endast är ute efter att "chocka" eller uppröra. Less är jag iaf.

    SvaraRadera
  3. jag undrar när folk ska sluta använda IQ:t som någon slags referens till vad man gör för val i livet osv. jag har 118 i IQ men kan fortfarande inte räkna matematik ordentligt och röker. betyder att alla överviktiga människor också har lägre IQ? jag menar.. enligt den teorin så borde de ju vara mer benägna att röra för lite på sig och äta för mycket.
    gah. orkar inte ens. :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!