Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-11-12

Insikter, fack och filmrecention

Under senare tid har jag börjat inse lite saker om mig själv, om vem jag är, var jag hör hemma i samhällsklasserna och i vilket fack jag egentligen borde sättas i... existentiella frågor som egentligen inte har någon betydelse, men som kan vara ganska bra att hålla koll på för att öka sin självinsikt.
Och bara under de senaste dagarna har jag insett att jag kan klassas i facket bland datornördarna.
Japp, ni hörde! Datornörd. Men jag är inte särskilt duktig på datorer så hur hänger det ihop?
1. Jag förstår "dator-slang".
(ex. pwnd, mmorpg, lol, roflmao, fu, brb,stfu...osv.)
2. Jag skrattar åt "datorskämt".
(ex. lol! du är fan compaq:en på lanet! så jävla pwnd!)
3. Majoriteten av mina vänner är dator-tokiga och har smeknamn från datorvärlden, eller så känner jag till deras dator-alias..
(SlagathOr, Saccan, Magorra, RC, Ado, Scabbed Angel, Utro.... osv)
Och för er som inte alls är insatta i någonting mer än Internet Explorer och Office-paketet så anses jag antagligen vara lite av en tönt.
Men vet ni! DET GÖR INGET!!
För jag är glad över att tillhöra det här nörd-facket utav många anledningar.

Och inte bara för att jag kan få hjälp med min dator trots att RC sitter 12mil ifrån... ändå så släpper jag allt på min dator och ser hur musen flipprar in i systemfiler och fixar det jag vill ha fixat, tills jag får ett mess på MSN som säger : "Varsågod. Fixat.."


Igår var jag extra glad för detta. För jag såg StarTrek-filmen!!!
Fredi satt och suckade över att animeringarna var dåligt gjorda och att det var lite töntiga utseenden på karaktärer och det var konstiga uttalanden osv osv...

Jag förklarade det hela såhär:

Men det är ju för att filmen inte är gjord för såna som dig som inte följt StarTrek serien på tv! Det är klart att det är lite halvsopiga rymd-scener! Det var det även i Tv-serien... Och Spock har så ful frisyr för att det har alla Vulcans.
Filmen är gjord för att göra Trekkies glada! Och jag är GLAD!

Fredis svar: Vad är en trekkie?

Jag: Meh! Åh... du fattar ju ingenting... Fans av serien StarTrek!! Den har ju hållit på hur länge somhelst! Och nu har de haft original-karaktärerna med och det är det som gör det hela så underbart!
Uhura var den första StarTrek -baben... (Den sista var Seven of Nine = mums!) Captain Kirk var awesome!! och det var han nu med. Spock var lika komplex som i serien, och jag gillar det! Även om jag har svårt för skådespelaren, för jag tänker bara på Heroes-serien när jag ser honom.
Och sen självklart underbarnet Chekov... så sööööt med sin dialekt.

Och filmen kändes så hemma-van och familiär och mysig för någon som nästan får nostalgiska känslor av bara ordet Star Trek.
Och ändå lyckades de få in nya element, utan att förstöra det man är van vid, de fick in lite interna Trekkie-skämt som bara någon som följt serien skulle förstå, men utan att göra handlingen oförståelig för en utomstående.

Kvällen slutade med att jag nu vill köpa boxarna med alla Star Trek avsnitt från första början på Ginza... och Fredrik var nöjd över att ha sett en spännande Science-Fiction rulle...
Tack Star Trek för att du gjort mitt nördiga liv lite lyckligare.


"Live long and prosper."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!