Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-10-14

När könsorden kommer fram

Murphys lag om sakers oändliga jävlighet har gjort sig rejält påmind idag. Jag ska aldrig mer tro att mitt liv är enkelt eller bekymmersfritt. Så är det bara.
Det har jag lärt mig idag, och klockan är bara strax över lunch.

Höll på att försova mig imorse, eftersom jag stannat uppe så sent för att plugga till matteprovet idag. Bestämmer mig för att ta bilen till skolan så jag inte ska komma försent till provet.
En olycka hade inträffat på Skuru-bron, vilket resulterade i kön från helvetet.
Försöker att inte stressa upp mig och tänker att om jag bara håller mig lugn kommer allt gå fint.

Kön släpper, och när jag väl är inne på Söder i stan, ungefär vid Medborgarplatsen och kör i min lugna takt så står en taxichaufför bredvid sin bil, mitt i jävla vägen och fipplar med sin mobil. Jag håller mig lugn. Ett tag.

Sen brister det totalt för mig och jag tutar som en galning, hytter med näven, visar fula fingret, vevar ner rutan, säger polititskt inkorrekta saker till mannen och skriker avslutandevis någon mycket moget könsord... bra där Emma!

När jag väl kommer fram till skolan är alla parkeringsplatser tagna, men jag ställer mig lite utanför, där jag stått flera gånger förut ihop med andra bilar, så jag vet att där kan jag stå utan att bli lappad.

Springer upp till lektionssalen där tentan precis ska börja. Med den nitiske Hitler vid katedern kan ju ingenting gå fel. Jag har alltid varit sjysst mot honom, och han mot mig. Så så långt är allt okej. Jag kom ju inte sent i alla fall.

Sätter mig och börjar skriva provet, och inser att mitt slit inte var förjäves. Det gick bra på provet tror jag, skrev alla uppgifter med utförliga uträkningar och fullständiga svar, och det blev snyggt och fint. När tenta-tiden nästan var slut så blev jag lite stressad då jag hade två uppgifter kvar. Jag hann inte med de två, men kände ändå att det inte gjorde någonting, eftersom det gått så bra på resten. (peppar peppar). Försöker hålla ett lugnt sinne och inte stressa upp mig igen.

Frågar Hitler om när lektionen efter ska börja och får till svar: "Det står på schemat, kan du inte läsa eller?"

RRRRRSCHÄKTA?!?!?!?! FEL dag att reta upp mig på.

så jag gick så smångingom ut till bilen för att köra hem igen. Förstå nu att jag är extremt trött i huvudet efter ansträngningen att koncentrera mig på ett matteprov i en och en halv timme i streck, samt att jag är redan innan grymt irriterad och könsorden ligger fortfarande nära till hands. Jag har även köpt en parkeringsbiljett för 20kr/timmen för att INTE få böter..
och vad ser jag? VAD SER JAG?!?!?!?!
EN JÄVLA GUL LAPP-JÄVEL som talar om att jag måste pröjsa 500spänn inom 8 dagar!!! JAGHAR INTE 500 SPÄNN DE NÄRMASTE 8 DAGARNA!!! JAG STUDERAR DITT JÄVLA ÄCKEL!!!!

Så om ni undrar hur jag har det idag och hur jag mår, så hoppas jag att detta inlägg besvarar den frågan med råge...

Ha en underbart solig höstdag allihop!

och Murphy... gå och dö!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, stackars söta du! *pus och kram*

    SvaraRadera
  2. Ojijoj, vilken dag du haft! Stackare! "/

    Jag ska nog inte klaga på kassaslaveri och surputtar till gamla tanter. ^^

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!