Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-10-03

Harmoni och vackra, fula par

BODY BALANCE - I fucking love you!!!

Jag kan inte med ord beskriva tillräckligt bra den känslan jag har i kroppen och sinnet efter timme av balans, tai chi, core, yoga och pilates inbakat i en härlig kompott som endast stundtals är lite svår, men oh så härlig upplevelse!

Instruktören hade den mest lugnande (lite gay) rösten på denna jord, och vid avslappningen på slutet föll jag nog i koma för en sekund.

Att börja en lördags-morgon med kaffe 07:15, en lugn stund med mys-musik och sen bussen till gymmet för att träna musklerna som redan innan gjorde ont, men i en sån lugn takt att man blev svettig utan att bli andfådd, även fast hjärtat pumpade på... oh det var härligt!
Tror jag ska göra det här till en lördags-tradition.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Åt lunch på Kondiset i Centrum och satt och filosoferade om folk omkring mig.
Ett vackert par i 60års åldern kom in. Karln var mycket överviktig och kvinnan såg inte särskilt trevlig ut och kom haltandes med kryckor i högsta hugg.
Men ändå gjorde de mig alldeles varm i hjärtat. De blev vackra framför ögonen på mig. När jag står vid kassan närmast dörren så ber han mig lite snällt att hålla upp dörren, för att han ska hjälpa sin dam in.
" Oh snälla lilla du, skulle du kunna hålla upp dörren för min fru? Jag hade gärna gjort det själv, men har inte tillräckligt med räckvidd."
MEN SÖÖÖT!
Vart tog ridderligheten vägen hos dagens killar?! Sedan när öppnade de dörrar och lät oss gå in först? Sedan när höll de ut stolen för oss på restaurangerna?

Eller nej. Ridderligheten är inte död. Det är bara jag som inte kräver den lika tydligt.

2 kommentarer:

  1. http://kanal5.se/web/guest/nyheter?p_p_lifecycle=0&p_p_id=K5AV_INSTANCE_7QqB&_K5AV_INSTANCE_7QqB_struts_action=%2Fk5journal%2Fav&_K5AV_INSTANCE_7QqB_articleId=2630953&_K5AV_INSTANCE_7QqB_groupId=1097&_K5AV_INSTANCE_7QqB_version=1.0

    SvaraRadera
  2. men NEJ Ruth! Jag kommer fortfarande inte ändra uppfattning om din kläd eller sminkstil!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!