Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-09-01

att vara eller inte vara inlagd...

det är frågan det.

slöseri med resurser... det är vad jag sysslar med serrni!!

ringer vårdguiden. sitter i kö i 36minuter. pratar med dem. förklarar läget. de kopplar mig vidare till Sös-akuten.
Där pratar tantalantan med mig och säger att jag ska få åka ambulans, för att jag är så sjuk. okej säger jag. orkar inte tjafsa emot, frågar lite fint om det verkligen är nödvändigt. och hon insisterar.

ambulanskillarna kommer... jag svettar mig upp ur soffan för att öppna dörren...
en av killarna kollar lite syre, lite lungor, lite feber... aa sånt där med sim-puff runt armen... ja det vanliga.

och säger att att ja... "du är ju jävligt sjuk va... men för frisk för att smitta ner folk på sjukhuset."

va? jag fattar inte riktigt vad han säger utan frågar vad jag ska göra...
han sa nåt om att åka in i natt om jag fick högre feber... sedan de gick för 10minuter sedan, har min feber ökat med en grad... såååå....

vad gör jag nu?

äsch. skitsamma...

2 kommentarer:

  1. Man kan ju undra var dagens samhälle är på väg! Ska man inte få någon vård förän man är död eller? :S
    Jag som trodde sjukhus var till för att hjälpa sjuka människor...men jag hade tydligen fel!? :O

    Krya krya!
    Tänker på dig!

    SvaraRadera
  2. Men du, nu tycker jag att din sambo ska ta och pallra sig hem och ta hand om dig!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!