Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-08-16

När F är sådär smart igen.

Jag har fått en underbart bidrag från min underbara kära morfan på 200 euro att hjälpa till att handla dator för. Måste ju ha en bärbar nu när det är skola á la digital som gäller.

Så jag har kikat runt lite på nätet och... NEJ. jag fattar INGENTING. så jag måste vänta på att Fredi kommer hem och hjälper mig. för försäljare litar jag inte ett dugg på.

Enligt Fredi var det tydligen VÄLDIGT VIKTIGT att det var Intel Pentium processor.

Så i telefonen försökte jag förstå nånting om vad som är bra eller inte.

E: Här står det nånting om Intel Celeron... det var väl bra sa du?
F: Näe, måste vara Intel Pentium..
E: Ameh... härå... här står det nåt om Intel Core! billig var den också.
F: Men nej sa jag. Måste vara Intel Pentium. Det är det bästa.
E: Men vad är det för skillnad då? Varför kan jag inte köpa dom andra för?
F: För att Pentium är bäst.
E: Men vafan! Det är ju svindyrt ju! Vad är skillnaden då?! Mister know-it-all...
F: Inte fan vet jag! Namnet kanske!!?

Fredrik är en mycket pedagogisk dator-lärare.

4 kommentarer:

  1. Bruden, har du glömt bort vad dina bålsta-boys är experter på? :)

    SvaraRadera
  2. Menar det! Det är väl det alla herrarna här i Bålsta är till för; att rädda oss hjälplösa fruntimmer i dessa förvirrande datorfrågor!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!