Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-08-15

MÅNADENS MINUS


Ny tradition ska invigas här på bloggen.

Månadens MINUS.

Denna månads minus är "Antagna som inte kommer på Upprop"

Varför då då?

Där sitter jag. Har så ont i magen att jag ALLVARLIGT tror att jag ska spy lärarna i nyllet när jag hälsar på dem.
Det snurrar lite lätt i huvudet. Det blir dimmigt för ögonen. Hjärtat bankar sig några hundra bank närmre hjärtattacken, och jag kommer näst intill med 90% säkerhet kissa på mig vilken sekund som helst.

"Äsch, lugna ner dig. Du kommer antagligen inte in på programmet ändå.." för man säga till sig själv för att inte avlida på studs.

Det är inte bara på uppropsdagen som jag mådde så. Nä, det hade eskalerat lite fint i ungefär en månads tid. Då man först fick veta att man bara kommit på reservplats, och sedan flera gånger om dagen kollat på Nackademins hemsida för att se om man kommit ett steg närmare att vara antagen.

På uppropsdagen ser jag MASSVIS med folk i korridoren. Uppropet börjar inne i ett av klassrummen. Ett namn som inte svarar ja... en hoppfull tystnad......

------

ytterligare ett namn som inte svarar ja.... YES! eller? är jag inne nu? eller kommer de dyka upp lite sent? eller vad händer? varför säger de inte mitt namn?

flera som inte svarar ja på sitt namn. De har helt enkelt SKITIT i att dyka upp. Än mindre anmäla att de inte tänkte närvara på uppropet.

FUCK YOU
säger jag bara!! Fattar ni hur mycket gråa hårstrån ni kan bespara oss andra små reservare ifrån?! Nämen var så jävla fräck du. VAR DET!

jävla självgoda fån. stick åt helvete.

2 kommentarer:

  1. fyy fan... Men du kom in tillslut då alltså?
    Villken stress...

    Jobbigt ändå att man inte kan komma ens lite försent, fast din utbildning är ju en sån där fancy eftertrasktad, min blev kanske inte ens helt fylld :D

    Jag är ändå en sån fjant att jag kommer sitta i korridoren futti minuter innan.

    SvaraRadera
  2. Men sen sa dom emma kimari :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!