Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-06-23

Kastrering för våld mot kvinnor!

Nu har Chris Brown erkänt misshandeln utav söta Rihanna, och fått sitt straff. Tyckte han fick hårdare straff än vad det först var tänkt med 6mån i fängelse... Typ 5års villkorlig! det är ganska tufft. Minsta lilla tjafs och han åker in... Det är bra. Grabbar som slår sina damer förtjänar att kastereras. På allvar!

Vi kommer aldrig komma ifrån att män är fysiskt sett starkare än kvinnor. Så att för en man ge sig på en kvinna och misshandla henne måste ju vara höjden av feghet!
Bara för att tjejer över lag kan argumentera bättre för sig än vad män kan... (enligt egen erfarenhet) så måste grabbarna ta till med våld? det är så patetiskt och pubertalt att man skäms!

Jag bevittnade en svensk rättegång när jag gick i gymnasiet som var just ett fall av Kvinnofridsbrott... Mannen i huset hade tvingat hennes huvud mot en av spisplattorna för att hon glömt köpa mjölk och slagit henne med duschmunstycket för att hon inte ville ge honom oralsex i duschen.
Han yrkade på att hon åsamkat sig dessa skador på egen hand. Trots att blåmärkena satt på ryggen, och halva ansiktet var sönderbränt.

Ett svin som förtjänar att få pungen kapad han med.

Jag har aldrig själv blivit utsatt för misshandel av någon pojkvän, inte fysiskt i alla fall. Sen har man ju träffat manipulativa idioter som betett sig totalt respektlöst mot en, som också antagligen med all säkerhet skulle tagit till med våld senare om förhållandet pågått. Men som tur tog det slut.

Hur som helst så är våld inom förhållanden eller inom familjen ett grymt brott som förtjänar strängare straff än vad det är idag. För att förutom de fysiska skadorna och blåmärkena så får offret enorma påföljder i sitt senare liv. Svårt att finna tillit till en annan människa, eller bara en usel självkänsla.
Ett sådant brott kan förstöra en annans liv totalt, och man kanske aldrig riktigt återhämtar sig.

Det finns en speciell plats i helvetet för de män som slår kvinnor. Och i min hushållssax finns det också plats.

4 kommentarer:

  1. Han kommer bli poppis på finkan. Det värsta är att han förmodligen kommer sälja ännu mer efter att han suttit inne.

    SvaraRadera
  2. det är fan sjukt! han borde bli tvångskastrerad och kastad till utsvultna svin-hannar... har hört att de är brutala när de är hungriga.

    SvaraRadera
  3. ja!! mata grisarna med dem!

    SvaraRadera
  4. Jag frågar mig vad din åsikt är om kvinnor som misshandlar sina män/pojkvänner.. Är den densamma, eller är det mer 'ok'? / jk

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!