Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-05-21

Att vara en amazon...

Amazon... en gigantisk, krigisk kvinna... företrädelsevis lesbisk om man ska lita på manusförfattarna i Futurama.

Lång? Check.
Krigisk? temperament i alla fall.
Lesbisk? Fläckvis.
Anses du stor av andra? Tror det. Blir kallad för stor-Emma...
Stora fötter? Check.

Stora händer? Långa fingrar, smala händer.
Kommer aldrig väga 50kg? Check.

Jag är helt enkelt en amazon.
Liiite irriterande när man ska köpa kläder.
Spelar ingen roll hur tjock eller smal man är. Allt är ändå för litet över axlarna, för korta i ärmarna eller för korta i benen...

Tack snälla Kappahl och Newyorker för att ni har X-long i
Jeansen... Tack tack.

Skor då... min stora svaghet.
Att vara tjej och ha 42 i skostorlek är INTE kul.
Hela mitt liv har jag älskar skor, snygga skor...

Oh vad jag önskar att jag var lite kortare så jag kunde ha höga klackar...
oh vad jag önskar att jag hade mindre fötter så jag kunde ha Peep-toe skor, eller snygga sandaler...
oh vad jag önskar att mina tår var lite kortare så jag kunde ha ballerina-skor.


men näe... de två par skor jag använder nu är köpta på herr-avdelningar...

Ett par Skate-dojjer i strl.42, och ett par Converse-kopior i strl. 42.
Meeeen.... det finns en gnutta hopp för mig med...

DEICHMANN! en ny skoaffär i Forum Nacka där alla skor är superbilliga... typ från 99-229kr... och inte mer! oooooch.... dom har nästan alla modeller i STORLEK 42!!! YEY!!

nu ska man bara bli lite smalare så man iaf kan köpa tröjor med trekvartsärm i strl 42, eller Medium. Och byxor som är 30 i midja... är på 32 nu...

Förresten... tips! Kolla den här sidan... värt att köpa! HÄR

Musik nu på Spotify: Things Falling Apart - Nine Inch Nails

de här kallas även Humongus Gigantus på latin.

3 kommentarer:

  1. deichmann finns ju i bålsta nu också. lär bli där jag får handla mina sommarskor, för inte fan kommer jag ha råd med något annat. :) fast de verkar ha fina saker, om man inte bryr sig om märken och så.

    jag gillar dig, min amazon! pos

    SvaraRadera
  2. La Redoute har fina skor,tror dom har till strl 44-45.

    SvaraRadera
  3. Mitt tips som lång är att skaffa längre människor att umgås med, så ingen av dem faktiskt reagerar när du väl kommer i högklackat och grejer. ;)
    Funkade rätt bra för mig att skaffa en riktigt lång pojkvän iaf, så ser jag nästan alltid liten ut, trots att jag är GLAD att jag är byggd som en amazon! Eller en valkyria.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!