Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-02-28

Anonyma kontorister


Emma och Emma ovan. Och våran "look". Ganska kul att vi sedan urminnes tider hetat Stor-Emma och Lill-Emma.. gissa vilken jag fick vara?? haha.. som en självuppfyllande profetia... Jag var smal och lång när jag fick det namnet. Och några år senare går man omkring som fettbomben själv... ödets ironi.

Emma är kontorist till yrket, och jobbet jag sökt på Kreditor är nog ganska snarlikt det, så vi satt alldeles nyss och pratade lite om just det. Och Emma kläckte ur sig att hon ville ha en blog... eller nä, ja skriver upp hela händelseförloppet istället....:

Lill Emma : Tanken är väl att jag ska skaffa en blogg så småningom också.

Stor Emma: Jaså? Vad ska den handla om då?

Lill Emma: Jag vet inte riktigt.

Stor: Haha.. "Mitt liv som kontorist" kanske?

Lill: *fniss* Ja, det vore en idé... "Idag gick kopiatorn sönder... och skrivaren gav upp precis som vi fick den nya..." väldigt intressant. haha

Stor: hahahahaaa... "idag bråkade vi på kontoret om vilken radiokanal som skulle vara på"....

Lill: Det händer faktiskt ganska ofta.... *allvarlig röst*

Stor: Men.. du får väl vara anonym då, så ingen fattar att det är du? typ skriva under pseudonym? Typ den "hemliga kontoristen".

Lill: ja, för tänk om nån skulle hitta bloggen och bli arg? Hahahaaaa, "Den anonyma kontoristen"

Stor: haha! Anonyma Kontorister, istället för alkoholister! Hej jag heter Emma och är kontorist, jag försöker verkligen sluta men jag samlar fortfarande på gem!! hahahhaa

Lill: hahahaa

Stor: asgarv *dör*

Oh, jag älskar Emma... hon är så kul! Blir alltid glad av att höra hennes röst. Vi ses alldeles för sällan! Tyfus att hon ska bo i Enköping och jag i Gustavsberg... alla gamla kompisar bor så långt ifrån.... :( snyft. fast jag får skylla mig själv. det var jag som valde att flytta ju... suck...

2 kommentarer:

  1. haha, underbart!

    nu ska jag strax iväg på provjobbet, är så nervös att det kan hända att jag spyr! gah.

    SvaraRadera
  2. Vad bra, du har också gjort det!

    Kan du berätta mer, typ ungefär hur många gånger du behövde bleka, satt allt hår kvar på huvudet. Är det "bara" blekt nu eller har du lagt någon nyans i det? Och funkar det i så fall?


    Körde andra blonderingen i rad i går så nu tänker jag vänta och göra många inpackningar, ser ut som ett riktigt troll :)
    Fick hjälp av mamma, som inte alls tyckte om att jag bleker, så hon hämnades och klippte av massa av mitt hår i en jon bon jovi frisyr, inte helt toppen. Annar går det bra än så länge :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!