Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2008-11-24

Sömnlös i Stavsnäs

Klockan börjar närma sig 5 på morgonen här i stavsnäs och jag har inte sovit en blund. har försökt med det mesta, och tänkte sen att jag kanske bara behövde skriva av mig vad jag ligger och tänker på. Tittade lite trött mot min dagbok men så tänkte jag vafan... näe.. jag bloggar om det istället.

Tänker självklart mycket på flytten, är förväntansfull och spänd inför det. Varför vet jag egentligen inte. Tänk om man inte trivs, eller att det inte kommer kunna kännas som ett hem. Tänk om man har störiga grannar, eller grannarna tycker att vi stör? Vilka sorters gardiner skulle passa i vardagsrummet? Knäppt att ligga och tänka på sånt här jag vet, men jag kunde inte sluta... En massa sånt som snurrar runt.

Tänkte också på mina älskade djur. Har en svag känsla av att år 2009 kommer bli ett jobbigt år för mig. HUnden Torsten (Totte) har faktiskt gått och blivit döv. Han hör ingenting, 12 år betyder väl att han är gammal antar jag. Och diskbråck har han stackaren... Konstigt egentligen... Det känns som han fortfarande e min lilla bebis. Och sen har vi Bondkatten Ronny. Min favorit-katt och grabb nummer ett här i livet. Han fyller 19 nästa år och har verkligen blivit gammal och skröplig. Han var min bästa vän när jag var liten.
Sen har vi Norska Skogskatten Sessan här hemma. Hon fyller 20 nästa år och verkar ha blivit lite Senil. Men hon är ett bra sällskap och är mycket pratig av sig. Fast hon är lite seg ibland.

MAn får väl se det på ett vis. Tydligen vet man hur man tar hand om sina djur efter som de lever tills de blir riktigt gamla. Men jag vaknade upp efter en liten kort slummer och tänkte att alla dessa tre kommer dö nästa år. HELT SEPE jag veeeet.

Bara skita i och somna om antar jag. Men såna här tankar poppar upp lite då och då och då kan jag inte sova.

Tänker även att jag måste börja träna hårdare och oftare så att jag hamnar på min målvikt någon gång. Det här går alldeles för sakta. Tog fina bilder idag. Ärliga bilder på mig själv, med valkar och skavanker och hela bunten, men insåg att Fredi packat ner sladden för att kunna ladda ner bilderna på datorn från mobilen, så det blev inte att lägga in bilderna här på bloggen. Har en massa bilder där som jag vill lägga upp. Men det får bli en annan dag.

Nä, nu har alla fåniga och onödiga tankar gått ur mig, behövde bara få skriva om dem... Tro inte jag är knäpp, jag är bara lite mindre frisk... =)

Jag struntar nog i sömnen... Kommer aldrig upp imorn annars. Får bita i det sura äpplet och hålla mig vaken tills imorn kväll istället annars är dygnsrytmen helt förstörd den här veckan. Och det vill jag inte. Då får jag inget gjort.

Hoppas ni alla sover sött under era täcken och inte är medvetna om snökaoset som väntar er utanför dörren imorgon bitti... Ja, förutsatt att ni är någonstans i mellansverige vill säga. Skärgården är iaf snöig och orkan-blåsten börjar väl lägga sig men det är fortfarande mycket blåsigt.

Usch, är så trött nu. och jag märker själv att jag bara skriver en massa blaj. Inte alls sådant jag tänkt skriva i den här bloggen. Men hey! Det här är ju också en del utav mig! Inte sant?
Jag skriver mer imorgon så får vi se hur det gick med vilandet och träningen... oh, ser fram emot å köra ett hårt pass på gymmet imorn!

Natti natti

1 kommentar:

  1. jag köpte faktiskt en 400d för lite mer än en vecka sedan - så vi kan fota hur mycket vi vill och få riktigt schyssta bilder! hade gärna tagit med den på dassbåten också, men risken att den blir stulen/borttappad/förstörd är alldeles för stor.
    vi kan ta nakenbilder i snön, bwahaha! :D lycka till med flytt och allt sånt, önskar att jag och daniel kunde flytta typ NU! :( kram!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!