Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2008-10-02

Den kalla dagen lider mot sitt slut.

Så vad har jag hittat på idag då...

Värt att berätta är kanske att jag för tillfället inte bara brottas mot vikten. Utan även är sjukskriven för depression och äter medicin för detta.

Så mina dagar är inte som andras riktigt och hur jag mår spelar in väldigt mycket på vad jag jag gör under en dag.

Idag har inte varit någon bra dag alls. Vaknade vid halv nio. Gick upp, tog min medicin, och la mig i sängen igen för att läsa en tidning.

Jag somnade om. Of course. :/
Vaknade vid elva nästa gång, fick ångest över att jag sovit så länge. Kände hur jag mådde dåligt över detta, och det resulterade i några timmar av nattsvarta tankar och känslor, i fosterställning, under täcket. Gick upp för jag var hungrig.
Då var klockan två. Kände mig utmattad och sliten, konstigt egentligen när man sovit halva dagen.

Katten fick mat, rensad låda, och gos... jag glömde bort att äta.
Gick till datorn för att svara på mail och allt sånt där som man gör.

Plockar undan lite i köket och hallen, tänkte börja dammsuga, precis när Fredi ringer och säger att han var i Sollenkroka inom 20 minuter och behövde hämtas.

Blev stressad och åkte upp och hämtade honom.

Det blev middag iaf.

Middag: 19:30

Köttfärssås med tomat-bas, vanlig spaghetti.
Ett glas mjölk.

En riktigt onyttig dag alltså.

Har börjat kika lite smått på att åka utomlands...
dubai är dröm-resemålet.
Inte allt för dyrt att flyga dit. Och behöver inte vara för dyrt att bo på hotell heller. beror ju på vad man väljer för hotell...

Vart ju erbjuden ett jobb på Hyatt Grand Hotel i just Dubai som jag tackade nej till... Men jävlaranamma vad kul det hade varit annars.
GRYMT STÄLLE!

675 rum, 42 sviter, jätte-poolkomplex, golfbana, marmor och mässing typ överallt... aaa, helt galet hotell iaf...

http://hyatt.grand.hotel.com

Tänk om man hade råd att bo där i två veckor liksom?
Bara en sisådär 60'000 kr för 14 nätter!
För det minsta rummet.

Jag skulle nog bli gold-digger om jag jobbade på ett sånt ställe.
Det är ju självklart imponerande med pengar, mycket pengar... men inte så att jag tänker på sånt varje dag.
Men vad är det man säger? Pengar, det är bara bekymmer för de fattiga...

Å det är väl därför man tycker det är imponerande med rikedom, för att man inte har det själv.

Blev inte så mycket om varken vikt eller träning idag.

Men lite mer om mig och mitt liv.
Skönt att Fredi är hemma nu iaf... han är ju borta på sjön hela veckorna annars, och brukar komma hem först på Fredagarna, inte Torsdag som det är idag.

Imorn ska vi till stan och göra nåt med Fredriks kompis Fredrik... =)
Minns inte vad. men det blir nog roligt.

eh... aja. Nu har jag skrivit tillräckligt... Hepåde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!