Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-12-01

Om att vara en amatör

Nummer ett, soppatorsken i måndags, det är ju baraså jävla typiskt. Har en varningslampa som redan lyser i bilen om nåt positionsljus som är trasigt... vad det nu är... (Är det viktigt att byta?) Så om en röd lampa till börjar lysa, så reagerar jag inte särskilt mycket...

Nummer två, bord-helvetet...
Köpte ett bord i Tisdags... Skulle sätta ihop det. Fick hjärnblödning, och inser tillslut att jag inte har alla delar. Gråter lite inombords och åker tillbaka till Ikea på onsdagen med mupp-bordet, och tar med mig ett nytt hem.
Men inser att jag inte kommer hinna få upp bordet innan middagen, så jag lägger fram köttfärsen, städar undan hemma. Gör hemmet representabelt. Tills det ringer på dörren. :) Bli varm i hjärtat, öppnar dörren... och inser samtidigt vilken JÄVLA AMATÖR jag är!

Nummer tre... middagen.
Jag har ju glömt att handla inför middagen, så jag har bara upptinad köttfärs och inget mer hemma. Inte ens lite mjölk eller en grönsak eller två.
Så det blev till att skämmas lite och vi gick och handlade på den lokala Tempo-butiken tillsammans.
En mysig promenix i kylan med lite fniss och samtal. Så det var kanske inte så himla misslyckat ändå...

Det känns som att mina anledningar till varför jag borde krönas till årets amatör kommer pågå sm en följetång det med här i bloggen.

Puss fighters!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!