Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-11-29

Om att älska...

Jag älskar mina fina fönsterlampor som jag hittade idag!

Imorn blir det att fortsätta få ihop bordet och klä om sista stolen för att äntligen få lite mer färdigt här hemma.

Känner att jag vill fixa till min lilla lägenhet nu och göra det till bara mitt!
Har aldrig haft ett riktigt eget boende innan, utan antingen bott i mitt flickrum, eller delat hemmet med exsambon Fredi i nästan 6 år, och sen studentlya, inneboende och återigen ett litet rum hos päronen.

Det är först nu som jag känner att jag satsa lite på mitt hem, för jag vet att jag vill stanna kvar här ett tag och få fint enligt min egen smak, utan att behöva bry mig om vad någon annan tycker.

Ett eget hem är underbart, det är förjävligt att bostadsbristen i Sthlm gör att så många inte har råd/möjlighet till att få uppleva det i ung vuxen ålder.

Jag hade tur. Och tacksamheten är enorm. :)

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!