Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-08-22

Tjockisen finns där sedan gammalt.

Januari 1986 var jag en tjockis-bebis.

Julen 1986 var jag fortfarande en tjockis... med världens bästa storebror.

Sommaren 1987 byggde pappa huset i Skokloster.
Jag var tjock, rödhårig och skitglad över det!
2007 Hade tjockisen tagit över igen.
120kg tung stod jag i en "stäppöken" i Spanien bredvid mamma.
Glad och lyckligt ovetandes om hur tjock jag egentligen var.

2008 Nådde jag kulmen på "tjockeriet". Insåg hur jag såg ut och kunde inte förmå mig själv att fastna på bild om jag inte gjorde grimaser eller dolde mig själv. Skämdes över att se ut som en karl i kroppen.

Japp, det är jag i röda t-shirten. Fet och hårt arbetande parkskötare.

Viktresan påbörjades hösten 2008, och sommaren 2010 var jag färdig med att gå ner. Men fortsatte att rasa i vikt efter separationen. Det är jag som sitter med ryggen till i svart bikini-topp. Ynka 68kg och 182cm lång. Kampen gick över till att gå upp till 75kg igen och hålla mig där.

Hösten 2010 insåg jag vilken resa jag gjort från 120kg till 68kg. Men jag var fortfarande för smal enligt mig själv.
Att gå ner 52kg på 2år var inte lätt, men inte heller så svårt jag trodde att det skulle bli.
 
2010 Juli. 68kg. Alldeles för smal.

Idag väger jag återigen 75kg, och håller mig där. +-3kg
Sunda vanor, vardagsmotion och inga enorma portioner mat.
Och jag mår bra i kroppen.
Önskar dock att jag var lite starkare i rygg, axlar och mage.

Så fort jag flyttat klart blir det att sätta igång med träningen ordentligt igen. Så jag inte bara är smal och välmående, utan även stark och snygg. =)

Keep on fighting!

1 kommentar:

  1. Det är helt sjukt vilken resa du gjort! Du är grymt duktig!!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!